راهنمای خرید کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)، یک کفش ورزشی سبک برای مسیر های دوی مقدماتی می باشد. بعلاوه با توجه به اینکه یک کفش ورزشی مینیمالیست و حاوی مقداری ضربه گیر در قسمت پاشنه و کف نرم می باشد، برای دویدن در مسیرهای سنگی کوهستانها مناسب نمی باشد.

کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

راهنمای خرید کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)، اعجوبه آبی رنگیست که با توجه به اینکه بهمراه تکنولوژی ژل (Gel tech)اراﺋـه شده است، تمایز آن با سایر برندهای تولیدی کفش ورزشی را برایتان بخوبی آشکار خواهد کرد. شما می توانید با این کفش ورزشی، در مسیرهای تپه ای دارای سنگریزه و یا آسفالت، مسیرهای جنگلی و در مسیرهایی با حدوداً 300 متر افزایش ارتفاع در طی مسافتی 10 کیلومتری (بطور متوسط) بدوید.

تصورات اولیه در مورد کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

راهنمای خرید کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

مطمـﺋناً کفش ورزشیی که ظاهر جالبتری دارد شما را بیشتری بخود جذب خواهد کرد و بدون تردید، کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) ظاهر بسیار جذابی را به نمایش می گذارد. این مشخصه باعث می شود زمانیکه برای اولین بار در جعبه این کفش ورزشی را باز می کنید حسابی هیجان زده شوید، اما بدان معنا نیست که کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) برای دویدن مناسب است. برند اسیکس (Asics) توسط کیاچیرو اونیتسوکا بنیان گذاری شده است، بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)اولین کفش ورزشی مخصوص دویدنیی باشد که پاخور آن بخوبی یک کفش ورزشی تایگرز(Tigers) است. کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) پاخور بسیار راحتی دارد، بطوریکه پاشنه شما حس امنیت داشته و مقداری فضا نیز برای جنب و جوش انگشتان پا وجود دارد. بعلاوه کنار های پا بطور ایمنی در قسمت رویه کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) جای گرفته اند. شما احساس نمی کنید که مواد اضافیی در این کفش ورزشی بکار رفته باشد و به همانگونه که باید پای شما را در بر می گیرد.

سیستم بندی کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) به سبک قدیمی می باشد و بندها در بالای کفش بسته می شوند. یک جیب کشی نیز وجود دارد که بندها در داخل آن جا داده می شوند تا آزاد و در حین حرکت مزاحم نباشند(مشابه جیبهای کشی کفش ورزشی سالومون). برخلاف کفش ورزشی سالومون با سیستم بندی سرعتی از جنس کِولار، دویدن در کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) که بندهای آن سنتی می باشند، بسیار خوشایند است. شما می توانید براحتی بندهای آنرا سفت و شل کنید و هیچ نقطه استرس یا فشاری که ممکن است در سیستم بندی کِولار وجود داشته باشد، در اینجا حس نمی شود.

قسمت رویه و کف کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

راهنمای خرید کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

قسمت رویه کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)، از بافت باز سه بعدی فوق العاده ای ساخته شده است که مشابه بافت بکار رفته در کفش ورزشی Inov8 RocLite 285 می باشد. این بافت نایلونی که به طور سه بعدی در هم تنیده شده است، بهترین سازه ای هست که در ساختار و در جهت هوارسانی یک کفش ورزشی مخصوص دویدن بکار رفته است. این بدین معناست که در هوای گرم پایتان خنک نگه داشته می شود و در صورت خیس شدن آن بسرعت خشک می شود. این بافت در نواحیی که خاصیت کشش بالایی دارند از دوام برخوردار می باشد و بعلت وجود ساختار شش ضلعی آن، کششی طبیعی با کشیدگی برابر و یکسان در سه جهت ایجاد می کند. این نوع بافت یکی از بهترین پارچه ها جهت بکارگیری در یک کفش ورزشی سبک وزن تریل می باشد. کف کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) تمام مناطق انگشتان پا را پوشانده و سپر سفت و محکمی را در مقابله با ضربات وارده به جلوی پا ایجاد کرده است، این در حالیست که در قسمت جلویی انگشتان پا حداقل حفاظت و ضربه گیری اعمال شده است.

قسمت کف کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)، همانگونه که در مورد یک طرح مینیمالیست انتظار می رود منعطف و با ایجاد کمترین اصطحکاک در جهت افزایش سرعت می باشد. فلسفه طرح بکار رفته در کفش هایی چون کفش ورزشی سالومون کراس مکس XR و کفش ورزشی mission trainer، در کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)نیز بکار رفته است و بر همین اساس بیرون زدگی در لبه های قسمت عقبی پاشنه یا کنار کف دیده نمی شود. علت استفاده از این لبه های بیرون زده احتمالاً بیشتر در مقابله با ضربه های دریافتی پاشنه و در نتیجه اعمال چسبندگی کفش به زمین می باشد. استفاده از طرح streamlined برای یک کفش ورزشی تِریل امری پسندیده است، چراکه بر این اساس سطح تماس لبه های کفش ورزشی کمتر شده و در حین سریع پایین آمدن از مسیری شیب دار به مشکل گیر کردن سنگ یا بوته ریشه های گیاهی به دور لبه های کفش ورزشی تان بر نخواهید خورد.

طرح آج کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

آج های موجود در قسمت جلوی این کفش ورزشی، در امتداد جهت پا زاویه دار شده اند، در حالیکه در زیر پاشنه دارای الگوی غیرمتمرکز یا پراکنده و کروی تری می باشد. به نظر اگر این طرح در هر دو قسمت جلو و پاشنه کروی می بود، کنترل جهت بهتری به دونده در حین سریع پایین رفتن از مسیرهای خاکی و افزایش سرعت و چابکی اراﺋـه می شد. در سرتاسر کف کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) برآمدگی های کوچکی وجود دارد. اگرچه برآمدگی های این کفش ورزشی به نوع عجیب و غریبی خوب به نظر می رسند اما به لحاظ عملکردی نکته خاصی در آنها دیده نمی شود و در بلند مدت به احتمال زیاد سریعاً تحلیل می روند و بنظر می رسد که فقط اهمیت ظاهری داشته باشند.

طرح آج در مدل های کفش ورزشی مخصوص دویدن مسیر های خارج جاده ای (Trail Running shoes) بسیار حاﺋـز اهمیت است و از سر خوردن جلوگیری می کند. آج های کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) بطور ویژه ای عمیق هستند و سطح روی آنها صاف و تخت می باشد. این طرح برای یک کفش ورزشی ترینر طرح خوبی بشمار می آید چراکه این سطح چسبنده باعث می شود تماس خوبی با سنگ های بزرگ و خیابان های مسطح ایجاد شود، اما در عین حال باعث فرو رفتن در گل و لای موجود در مسیر های نرم خارج جاده ای می شود. در مسیرهای گل آلود، با کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) شروع به سر خوردن می کنید، اما در یک آب و هوای معمولی این کفش ورزشی به خوبی عمل می کند. بهنگام دو در جاده، آج های مسطح کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) نیروی ضربات وارده را بخوبی توزیع می کند. اگرکه یک کفش ورزشی مخصوص مسیرهای خارج جاده ای که از ضربه گیرهای کمتری بهره برده و به سطح زمین نزدیکتر می باشد، همچون RocLite 285 را به پا کنید، به احتمال زیاد بر روی آسفالت حداقل کمی احساس ناراحتی خواهید داشت، چراکه آج های نیزه ای و تیز آن منجر به توزیع نیروهای وارده به نقاط متمرکزی به روی پا می شوند. اما این مسـﺋله در کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) مشکل زا نمی باشد، به این علت که آج های موجود در این کفش ورزشی بدرون زمین صاف رخنه کرده و یک کشش یا گرفتگی محکم و مطمـﺋن را برای این کفش ورزشی فراهم می کنند.

شیب پاشنه کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) یک کفش ورزشی مینیمالیست (واجد حداقل ویژگی حمایتی) با شیب پاشنه پایین است و با توجه به روند طراحی کفش ورزشی تریل، تعدادی از شرکت های تولیدی از جمله برند سالومون (Salomon) نیز با ساخت کفش ورزشی جدید خود، s-Lab Sense، به طراحی در شیب پاشنه پایین روی آورده اند. درحالیکه سایر کفش های ورزشی برند سالومون از جمله Crossmax XR Neutral و S-Lab 4 Softground، بترتیب از شیب پاشنه های بالایی بمیزان 10 میلیمتر و 12 میلیمتر برخوردار هستند. در مقایسه کفش های ورزشی Sportiva Vertical K و Inov8 RocLite 285 با کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)، کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل اولین کفش ورزشی ترینری می باشد که ویژگی مینیمالیست را با حساسیت ترکیب کرده و عملکرد جاده ای کم و بیش خوبی را اراﺋـه داده است. بعنوان مثال، کفش ورزشی اینوو8 (Inov8) بر روی مسیرهای نرم بخوبی عملکرد دارد اما فشارهای وارده به کف آن در تمارین دوی طولانی تری که بر روی آسفالت محکم انجام می گیرد، ممکن است ناراحت کننده باشذ. علی رغم اینکه کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) واجد یک شیب پاشنه کوچک می باشد، اما بالشتک های ضربه گیر در قسمت پاشنه آن حفط شده اند. کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) مناسب مسیرهای شیبدار با مسافت های متوسط تا بلند که در آن قدمها بلند بوده و ضربات دریافتی بر روی پاشنه صورت می گیرد، می باشد.

تصورات مرتبط با مینیمالیست اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

دویدن در یک کفش ورزشی مینیمالیست با توجه به اینکه سبک بوده و گام برداری طبیعیی را برایتان مهیا می کند، حس خوشایندی را در شما ایجاد می کند. طی دویدن در مسیرهای خارج جاده ای، برخورد سنگ های کوچک موجود در مسیر در قسمت جلویی و میانه کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) احساس می شوند و این در حالیست که ناحیه پاشنه که دارای ژلی ضخیم می باشد، ضربات وارده را جذب می کند. شیب پاشنه بلند در کفش ورزشی تریل می تواند چندین مزیت داشته باشد. یکی از این مزیت ها مربوط می شود به اثر بهینه و مثبتی که بر کارایی کوهنوردی دارد،که در حین بالا رفتن از مسیرهای کوهی و سنگی بهنگام دویدن یا پیاده روی سریع با آن مواجه می شوید. بهنگام دویدن در سراشیبی مسیرهای سنگی، ممکن است تعادلتان را با قسمت جلویی پاهایتان برقرار کنید و همچنین زانوهایتان را داﺋماً خم کنید بدون اینکه فشار زیادی به روی پاشنه ها اعمال شود. اما بعلت شیب پاشنه بالای موجود در کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)، حرکات بیومکانیک طبیعی مختل شده و اغلب منجر به آسیب در ناخن های انگشتان دوم پاهایتان می شود. بعلاوه بنظر می رسد که آسیب انگشتان پا، مربوط به نقطه انعطافی این کفش ورزشی باشد. در کفش ورزشی سالومون (Salomon) نیز نقطه انعطافی در جلوی قسمت زیرین کفش اعمال شده است که در حین خم شدن پا بهنگام دویدن، موجب تمرکز فشارهای وارده به روی ناخنهای پا می شود. اما کفش های ورزشیی چون invo8، طوری طراحی شده اند که نقطه انعطافی آن ها در قسمت زیرین پا از انگشت بزرگ تا قوس زیرین آن اعمال شود و از ایجاد پیچش در انگشتان بکاهد.

کف منعطف کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) اجازه انعطاف و خمش بیشتری به پای شما می دهد و طراحی آن بگونه ای است که بطور کلی آسیب به انگشتان پا را کاهش می دهد. تصور شما از یک کفش ورزشی ترنیر بطور معمول اینگونه است که گام برداری طبیعیی را برایتان مهیا کند، بویژه زمانیکه مسیرتان را از یک راه شیبدار به یک جاده صاف تغییر می دهید. اما بطور عکس، زمانیکه با یک کفش ورزشی با شیب پاشنه بالا به همان صورت در حال دوندگی هستید، جلوی پایتان را در حالیکه به سطح جاده برخورد می کند بخوبی حس می کنید و ماهیچه های جلویی ساق پاهایتان خسته می شوند. سبکی و انعطاف پذیری کف کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)، به پای شما این اجازه را می دهد که در موقعیت طبیعی تری خمیده شود و شیب پاشنه پایین آن باعث می شود بر روی سطوح مسیر های غیر جاده ای و سطوح محکم، کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل براحتی بنشیند. بنظر می رسد طراحی کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) می تواند ارتقا پیدا کند که این می تواند بواسطه جابجایی نقطه انعطافی بسمت نقطه انعطافی طبیعی پا (نزدیک ناحیه لایی دار مابین انگشتان و قوس زیرین پا) صورت بپذیرد، اما بطور کلی کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل، کفش ورزشی مناسبی بوده و مورد پسند واقع می شود.

خلاصه ای از ویژگی های کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)

اگرکه بدنبال یک کفش ورزشی ترینر با قابلیت استفاده در مسیرهای خارج جاده ای می باشید، کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) انتخاب مناسبی می بشد. کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل سبک بوده و انعظاف پذیری لازم جهت اراﺋـه یک گام برداری طبیعی در حین دویدن را برایتان فراهم می کند. بعلاوه شیب پاشنه پایین این کفش ورزشی بر روی بیومکانیک طبیعی پای شما تغییر چندانی ایجاد نمی کند. کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail) در مسیرهای جاده ای و خارج جاده ای، گذر مناسب و خوبی را مهیا می کند و از هوارسانی خوبی برخورد می باشد. بعلاوه کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل ظاهر بسیار جالبی دارد. تا اینکه با یک کفش ورزشی بمدت یک فصل تمرینات مکرر دو انجام نشود، نمی توان نظر قاطعی در مورد مواد سازنده یا دوام پذیری آن اعلام کرد، مگراینکه در همان اوایل ذر برآوردسازی انتظارات مورد نظر ناموفق باشد. کفش ورزشی اسیکس فوجی ترینر تریل (Asics Fuji Trainer Trail)در مسیرهای جنگلی هم بخوبی عمل می کند اما بهتر است که در تمرینات شدیدتر دو همچون ماراتون از آن استفاده نشود، هرچند که با طراحی آن مغایرت ندارد.