چه موقعی کراوات سفید بپوشیم؟

کراوات سفید چیزی است که بسیاری از ما هرگز آن را نمی پوشیم، اما می توانم به شما بگویم که این یک تکه فانتزی از یک بسته است. این راهنمای استایل به شما نشان خواهد داد که چه زمانی یک چنین لباس های رسمی را بپوشید.

در مورد استایل مردان و نحوه لباس پوشیدن آنها بیشتر بدانیم

شما احتمالاً در مورد کراوات مشکی چیزهایی را شنیده اید. کراوات مشکی یک ظاهر رسمی و استانداردی را به شما می دهد ظاهری که سرشار از تشریفات و شیک بودن را در جاهایی که یونیفرم قابل قبول برای آن مکانها پوشیدن کت و شلوار و کراوات است به شما می دهد. پوشیدن کراوات مشکی به شما یک ظاهر سنتی و معمولی می دهد ولی باید صادقانه گفت و آن اینکه کراوات مشکی خیلی زیاد توسط مردم استفاده می شود و این باعث بوجود آمدن یک تصویر عادی از شما در زمانی می شود که شما یک لباسی را که بیشتر در بین مردم رایج شده است را می پوشید

جواب؟ همیشه سعی کنید لباس های شیک را امتحان کنید البته با کمی پیچ و تاب. پوشیدن کراوات سفید هنگام رفتن به جایی احتمالاً رسمی ترین ظاهر را به شما می دهد و این امکان را به شما می دهد که بتوانید آن را با یک کت داون تاون-اسکو بپوشید. متاسفانه انتخاب لباس برای کراوات سفید برخلاف کراوات مشکی همچنان نیاز به پیروی کردن از یکسری از قوانین دارد. بنابراین بهتر است قبل از اینکه آن را امتحان کنید تا حدی با این قوانین آشنا شوید.

کد لباس کراوات سفید

چه موقعی کراوات سفید بپوشیم؟

بنابراین اگر شما خودتان را برای پوشیدن کراوات سفید آماده کرده اید مجبور هستید اصول اولیه مربوط به لباس پوشیدن آن را بطور دقیق بدانید. بطور رایج جای کمی برای امتحان کردن و مقایسه کراوت سفید با کراوات مشکی وجود دارد بنابراین شما بایستی مطمئن باشید که تمامی جعبه ها را چک کرده اید و کراوات مناسبی را انتخاب کرده اید در غیر این صورت باعث ناراحتی طرفداران کراوات سفید می شوید. در اینجا اجزاء اساسی کراوات سفید موجود می باشد (با اینکه طرفداران کراوات سفید تعداد کمی می باشندولی آنها بخش رسای جمعیت را تشکیل می دهند).

اگر شما به دنبال این تکه ها هستید و چیز دیگری غیر از کراوات سفید برای ظاهر بیرونی شما ایده ال نیست، و در مورد ظاهرتان اینکه خارج از حالت ایده ال باشد و یا اینکه ظاهر درستی نداشته باشید نگران نباشید. با این حال اگر شما احساس می کنید که واقعاً می خواهید آن را بپوشید، یکسری آیتم ها وجود دارد که می توانید به آن بیافزایید.

این آیتم ها به شما یک ظاهری را می دهند که انگار در یک تئاتر هستید ولی گاهی وقت ها نیز به شما ظاهر رسمی را می دهند. استفاده از یک تاپ هت می تواند این ظاهر رسمی شما را کامل کند و اگر شما یک کت دنباله دار همراه با دستکش های سفید بپشوید این سبک لباس پوشیدن به شما ظاهر جالبی را می دهد که فقط پوشش رسمی خود را کامل کنید.

اگر احساس می کنید که این آیتم ها برای ظاهر شما کافی نیست می توانید یک عصا نیز به آنها بیافزایید. ولی تاجایی که امکان دارد بجز در موقعیت های خاص از پوشیدن ژاکت خز دار با کراوت سفید خود داری کنید. شما باید از شبیه کردن زیاد خود به یک نفر دیگر نیز اجتناب کنید. اگرچه داشتن این آیتم ها خوشایند می باشد ولی همه ی آنها برای داشتن یک ظاهر رسمی در همه زمانها لازم نیستند.

فیت و لباس برای کراوات سفید

چه موقعی کراوات سفید بپوشیم؟

هیچ نکته ای که همه ی قطعات مربوط به یک کراوات سفید را در کنار هم جمع کند وجود ندارد اگر شما دقیقاً ندانید که چطور هر یک از آنها باید متناسب هم باشند. چند قانون وجود دارد که دقیقا مشخص می کند که هر تکه از لباس لازم است که در کنار هم بوده و همدیگر را تکمیل کرده تا در کل ظاهر درستی را به شما بدهند. بنابراین برای اطمینان از درست پوشیدن قطعات لباس با کراوات سفید لازم است این قوانین را بخوانید.

Tailcoat Fit

یک کت دنباله دار که گاهی اوقات کت دنباله دار شب یا یک کت لباس نیز نامیده می شود، در واقع یک ورژن سبک از یک ژاکت سنتی می باشد که دارای یک برش بوده که باعث جلب توجه به کمر و نیز دنباله آن می شود. این کت با داشتن عقب بلند باعث بلندتر دیده شدن بدن می گردد و باعث بلند تر دیده شدن پاها و نیز نیم تنه بالای شما می شود.

این لباس می تواند بسیاری از افراد را به آدونیس تبدیل کند.

نیکلاس آنتونگیاوانی، یک مورخ پوشاک

با این حال، به منظور بهره گیری از این وضعیت، باید اطمینان حاصل کنید که کت دنباله دار شما مناسب شماست. وسط کت باید به آرامی روی کمر قرار بگیرد، اما به اندازه کافی برای جلیقه خود جا بگذارید. شانه های کت باید به طور منظم و آراسته در جای خود قرار بگیرند، در عین حال باید طوری باشد که اجازه حرکت کردن راحت و آسان را به شما بدهد. آستین های شما باید تا استخوان مچ دست برسد درحالیکه یک تکه از لبه پیراهن سفید تان نیز مشخص باشد. دنباله کت نباید پایین تر از پشت زانو بیافتد چون در آن صورت ظاهر شما طوری نشان داده می شود که انگار در ژاکت خود غرق شده اید.

Shirt Fit

اول از همه باید به خاطر داشته باشید که وقتی که شما پیراهن سفید را انتخاب می کنید، فکر نکنید که با یک پیراهن استاندارد آکسفوردی سر و کار خواهید داشت. این کراوات سفید است و حتی ساده ترین قطعه باید فانتزی باشد. معمولا برای این کراوات، یک پیراهن سفید درخشان (و نه سفید مات) از جنس ماهوت ضخیم انتخاب می شود که جلوی آن دارای یک پانل از جنس یک پارچه ضخیم تر شبیه کتان می باشد که باعث تیز و نافذ جلوه دادن آن شده و مانع هرگونه چروک شدن می شود.

بطور کلی پیراهن شما باید همانند هر پیراهن دیگری فیت شما باشد و برای انتخاب آن هیچ قانون دیگری غیر از این وجود ندارد. شما باید بتوانید آن را در شلوار خود قرار دهید، حرکت آسان داشته باشید، به شانه های شما فشار وارد نکند، و کاملا فیت بالا تنه شما باشد.

Waistcoat Fit

در صورت پوشیدن کراوات سفید، جلیقه یکی از اجزاء اصلی می باشد بنابراین بایستی جلیقه ای را انتخاب کنید که کاملاً فیت شما باشد. خوشبختانه برای انتخاب جلیقه، قوانین زیادی وجود ندارد و مهمترین چیزهایی که بایستی از آنها اجتناب کرد این است که جلیقه به اندازه کافی بزرگ باشد که قسمت بالای شلوار شما را بپوشاند و به عنوان شلوارهایی که در کت سفید دیده می شوند به اندازه کافی بلند باشد. البته لازم نیست که شما طرح خیلی بلند را انتخاب کنید.

همچنین باید همان مواد را برای پیراهن خود نیز انتخاب کنید و برای حفظ نگاه کلاسیک باید همان رنگ نیز باشد. همچنین در نظر داشته باشید که جلیقه یک شکم بند نیست. اگر احساس تنگی می کنید، اندازه آن را بزرگ بگیرید. به نظر می رسد که جلیقه کمی باید با بدن شما تماس داشته باشد، بنابراین شما باید از فرم خود تعریف و تمجید کنید نه اینکه با آن مبارزه کنید.

Trouser Fit

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، شلوارهای کراوات سفید بایستی تا بالای کمر آمده، مشکی بوده و فیت تنگ یا اسلیم داشته و تکمیل کننده¬ی برش کت و جلیقه باشند. عموماً این شلوارهای بایستی دارای کتان ابریشمی یا ساتن در امتداد خط پهلوی شلوار بوده و هرگز نباید دارای حلقه های کمربند باشند. کت و شلوارهای کراوات سفید هرگز نباید چیز اضافی در کمربند داشته باشند و به همین دلیل شلوار شما بایستی به اندازه کافی فیت بدن شما باشد که خودش بدون کمربند، بالا بماند.

با این حال بدیهی است که شما نمی خواهید که با این فیت لاغر برخورد کنید بنابراین سعی می کنید یک تعادل بین راحتی و فیت پیدا کنید. بلندی شلوار نیز مهم می باشد و لازم است که مطمئن شوید که انتهای شلوار شما فقط تا بالای کفش شما برسد و کمی آن را لمس کند ولی نباید بطور کامل روی کفش شما بیافتد. همچنین لازم نیست شلوار شما خط اتو داشته باشد.

Shoes

کفش راحتی خوب برای این زمان مناسب نیست . بنابراین اگر شما فکر می کنید که بایستی بهترین کفش چرم خود را برق انداخته و بپوشید بهتر است که کمی صبر کنید. نیازی به فکر کردن نیست! کفش های چرم طرح دار اساساً تنها کفش های مناسب برای ظاهر کراوات سفید می باشند. آنها واقعاً ارزش پول خرج کردن را دارند چون حتی با کراوات مشکی نیز بسیار خوب دیده می شوند و می توانند بسیاری از فیت های بیرون را شیک و آراسته بکنند.

Bow Tie

کراوات پاپیون یکی از اجزاء ضروری مربوط به کراوات سفید می باشد. شما می توانید با انتخاب یک کراوات سفید پاپیونی یک طراحی صاف و تمیزی داشته باشیدو از هر گونه وسوسه ای برای انتخاب یک تکه لباس طرح دار و رنگی اجتناب کنید.همچنین اگر کراوات شما بصورت واقعی باشد و نه از نوع گیره ای بسیار بهتر به نظر خواهد رسید. بستن آنها برای اولین بار کمی مشکل می باشد ولی وقتی که آن را ببندید خوشحال خواهید شد که بستن آن را یاد گرفته اید.

لوازم جانبی برای کراوات سفید

همانطور که قبلا نیز ذکر شد، لوازم جانبی مانند تاپ هت، دستکش و حتی عصا را می توان برای بالا بردن ظاهر لباس خود اضافه کرد البته باید در این کار با دقت عمل کرد. همه چیز را در یک سطح متعادل نگه دارید و مطمئن شوید که بهترین استایل ها را با توجه به ظاهر کراوات سفید انتخاب کرده اید.

Gloves

اگر شما به دنبال ظاهر کلاسیک هستید برای داشتن ظاهر معمول تر، بایستی دستکش های خود را سفید انتخاب کرده و تناسب آنها را حفظ کرده و جنس نخی نرم را انتخاب کنید. دستکش ها برای ظاهرهای فانتزی نظیر کراوات سفید بسیار بسیار خوب می باشند. ولی اگر نمی توانید دستکش داشته باشید یا کلاً دستکش دوست ندارید نگران نباشید چون آنها زیاد هم برای ظاهر یک کراوات سفید لازم و ضروری نیستند.

Top Hats

بسیاری از افراد تاپ هت ها را اشتباه می گیرند. شما نمی خواهید موقع تکان دادن سر خود این کلاه روی سر شما بلغزد بنابراین دستیابی به فیت درست می تواند مشکل باشد. سعی کنید مطمئن باشید که کلاه خود را به راحتی و ایمن در عرض چند سانتی متر بالای گوش خود قرار داده اید تا زمانی که آن را برمی دارید، روی پیشانی شما اثر نگذارد.

Dress Canes

عصای لباس که سر آن خمیده است می تواند ایده بسیار خوب برای کراوات سفید باشد. شما با یک عصای خمیده نقرای اصل می توانید سادگی چیزها را حفظ کنید.

این چیزی نیست که شما هر روز از آن استفاده کنید، بنابراین شما نمیتوانید پول زیادی را صرف آن کنید. این فقط یک جزء اضافی در فیت بیرونی شما می باشد بنابراین اگر شما می توانید فقط با خرج کردن چند صد پوند به آن دسترسی پیدا کنید آن را بخرید در غیر اینصورت نیازی به تهیه آن نیست.

چه زمانی بهتر است کراوات سفید بپوشید؟

توجه داشته باشید

کراوات سفید می تواند بیش از حد رسمی به نظر برسد، اما برای برخی موارد بهترین چیز برای انتخاب است. شما مجبور نیستید که ظاهر تئاتری را برای تمام مدت انتخاب کنید در نتیجه پوشیدن عصا و تاپ هت کاملا اختیاری هست، ولی یک کت دنباله دار مشکی، پیراهن سفید پرچین و شکن و شلوار کمر بالا با هم ترکیب شده و یک فیت بیرونی کاملا براق و در سطح بالایی را تشکیل می دهند.

خرید اینترنتی چه موقعی کراوات سفید بپوشیم؟

با تخفیف های ویژه! فروشگاه اینترنتی مکسی، صرفه جویی زیادی در خرید اینترنتی کفش و لباس ورزشی مردانه، لباس ورزشی زنانه و لباس ورزشی بچه گانه داشته باشید و ورزش و پیاده روی راحت و مطمئنی را با قیمتی باور نکردنی تجربه کنید.