چطور یک پیراهن فیت را داشته باشیم

یک پیراهن می تواند شما را بسیار شیک تر نشان دهد و باعث شود که شما ظاهر پیچیده، متمایز و شیکی داشته باشید. ولی اگر شما اندازه مناسبی را انتخاب نکرده باشید اثر کاملاً متضاد و بسیار ناراحت کننده ای را روی ظاهر شما خواهد گذاشت.

می دانیم که در آیدل اچ کیو با وجود آیتم های مختلف برای این لباس به ظاهر ساده، انتخاب لباس پیراهن مناسب ممکن است دشوار باشد. برای ساده تر کردن خرید یک پیراهن، ما یک دستورالعملی را طراحی کرده ایم که بخش های مختلف را خلاصه کرده و نشان می دهد که چگونه بایستی پیراهن مناسب را انتخاب کنید.

یقه پیراهن

چطور یک پیراهن فیت را داشته باشیم

فیت بودن یقه پیراهن بسیار مهم می باشد که هم راحت باشد و هم نفس کشیدن با آن راحت باشد. یک قاعده کلی این است که هنگامی که دکمه بالایی آن را می بندید اندازه دو انگشت بایستی با گردن فاصله داشته باشد.

اگر اینطور نباشد یا انگشتان شما در گردنتان فرو رود یعنی یقه تنگ است. یقه باید به آرامی دور تا دور گردن را لمس کند. در غیر این صورت یقه گشاد می باشد.

چطور یک پیراهن فیت را داشته باشیم

شانه های پیراهن

شانه ها و سرشانه ها مهمترین قسمتها می باشند که فیت بودن آنها دشوار می باشد. اگر سرشانه ها پایین تر قرار گیرند یعنی پیراهن خیلی بزرگ است. اگر سرشانه ها بالاتر از شانه ها قرار گیرند و شما فشار روی شانه ها احساس کنید یعنی پیراهن بسیار تنگ است. زمانی اندازه پیراهن مناسب خواهد بود که مطمئن شوید که سرشانه ها دقیقاً سرجای خود قرار گرفته و اجازه طیف کاملی از حرکت را به شما بدهند.

چطور یک پیراهن فیت را داشته باشیم

آستین ها

نه تنها طول و اندازه آستین های پیراهن بایستی متناسب باشد بلکه بایستی به سرآستین ها نیز توجه داشته باشید.

آستین های پیراهن بلوزی در شانه ها کمی بزرگتر از کاف طراحی شده اند. هنگامی که شما دستهای خود را پایین نگه می دارید بایستی مقداری شل باشند اگر دیدید که پارچه زیادی به سمت سرآستین ها افتاده معلوم است که خیلی گشاد می باشد. اگر کمی به شانه ها و آرنج بچسبد یعنی اینکه آستین ها خیلی تنگ است.

مناسب بودن طول آستین ها وضوح بیشتری دارد. سرآستین ها بایستی پایین تر از استخوان بزرگ مچ دست قرار گیرند طوریکه از آستین های ژاکت حدود دو سانتی متر پایین تر باشند. اگر استخوان مچ دست شما دیده شود بدین معنی است که آستین ها کوتاه و نامناسب می باشند.

سرآستین ها بسیار مشابه یقه می باشند و از همان دستورالعمل ها پیروی می کنند. ساده ترین راه برای بررسی این است که شما بتوانید پیراهن را با سرآستین های بسته بپوشید. اگر شما بتوانید بدون هیچ مشکلی دستتان را داخل آن بلغزانید یعنی اندازه آن ها مناسب می باشد. اگر شما بتوانید بیش از دو انگشت در سرآستین مقابل قرار دهید، یعنی سرآستین ها بسیار گشاد می باشند.

چطور یک پیراهن فیت را داشته باشیم

بالا تنه

دکمه های پیراهن بایستی به راحتی بسته شوند و هنگامی که شما از یک طرف بالا تنه تان پارچه پیراهن را جمع می کنید ، نباید بیش از 5 تا 10 سانتی متر پارچه اضافی وجود داشته باشد. موقعی که پیراهن را داخل شلوار می گذارید نباید حالت جمع شدگی یا آویزان شدن داشته باشد که در این صورت پیراهن خیلی بزرگ خواهد بود. اگر نشانه های مشخصی از کشیدن دکمه ها یا تنگی اطراف سینه و شانه های پیراهن وجود دارد یعنی پیراهن بیش از حد کوچک است.

چطور یک پیراهن فیت را داشته باشیم

بلندی پیراهن

در نهایت طول، اگر چه ممکن است به نظر بی اهمیت باشد زیرا پیراهن به ناچار در شلوار قرار می گیرد، اما در واقع باعث تفاوت زیادی می شود. برای تست بلندی پیراهن، دستان خود را بالای سر خود ببرید.

اگر بدن شما دیده شود بدان معنی است که هنگام پوشیدن آن، دائماً از شلوار بیرون خواهد افتاد. همچنین پیراهن نباید بیشتر از انتهای زیپ شلوار باشد که در این صورت بخش زیادی از آن را مجبورید در داخل قرار دهید که این باعث عدم راحتی شما می گردد.

اگر این راهنما باعث شده شما متوجه شوید که بایستی پیراهن های خود را به روز رسانی کنید در فروشگاه مکسی چند مورد وجود دارد که ما به شما پیشنهاد می کنیم. شماره آبی در فروشگاه مکسی بسیار بسیار خوب بوده و یک پیراهن متفاوتی می باشد. یا اینکه شما می توانید پیراهن سفید کلاسیک لوی را از فروشگاه مکسی انتخاب کنید.

چطور یک پیراهن فیت را داشته باشیم