چطور میتوان یک پیراهن با فیت درست را داشت

چه باور کنید و چه باور نکنید، یکسری قواعدی برای نحوه فیت کردن پیراهن وجود دارد که اگر شما این قواعد را دنبال کنید بهترین فیت را خواهید داشت (حداقل تقریبا فیت بهتری را خواهید داشت).

برای اینکه بدانید که چطور آن را بپوشید بقیه مطالب ما را ببینید.

در لباس هایی که می خواهید بپوشید تاحدی آزادی وجود دارد ولی برخی مواقع پیروی کردن از یکسری از قوانین و قاعده های ساده می تواند ظاهر شما را بسیار متفاوت سازد. این پیروی کردن از قواعد در مورد پیراهن ها برای بدست آوردن فیت درست بسیار حیاتی می باشد. بنابراین مهم است که مطمئن شوید که شما براساس شکل و استایل خود لباس پوشیده اید. در این راهنما ما نحوه فیت کردن پیراهن را از قسمت یقه شروع کرده و بعد به بقیه موارد آن می پردازیم.

چطور میتوان یک پیراهن با فیت درست را داشت

یقه

چیزی که ما همه می توانیم در این مورد باهم موافق باشیم، این است که یقه پیراهن نباید تنگ و خفه کننده باشد. نباید با پوشیدن پیراهن چهره شما از شدت تنگی یقه آن بنفش و کبود گردد و یک یقه چسبنده می تواند گردن شما را ضخیم نشان دهد. هنگامی که دکمه یقه پیراهن شما بسته باشد، شما باید بتوانید دو انگشت خود را بین گردن و یقه خود قرار دهید. بیشتر از جای دو انگشت نیز باعث بیش از حد باعث گشاد دیده شدن آن می شود. بنابراین سعی کنید تعادل مناسب را پیدا کنید.

شکل یقه نیز عامل مهم دیگری می باشد که بایستی به آن توجه داشته باشید. اگر یک چهره گرد دارید، سعی کنید یک یقه نوک تیز راانتخاب کنید، در حالی که اگر چهره ای کشیده تر داشته باشید، یک یقه پهن را انتخاب کنید. اگر به طور معمول به شکل یقه توجه نمیکردید، این گفته ما را امتحان کنید و ببینید که تفاوت آن چیست.

شانه ها

فیت بودن شانه های پیراهن می تواند ظاهر بسیار متفاوتی را در شما ایجاد کند اینکه اگر شانه ها فیت درستی داشته باشد پیراهن در تن شما بسیار مناسب دیده خواهد شد ولی اگر فیت درستی نداشته باشد اینگونه به نظر می رسد که شما انگار لباس فرد دیگری را بر تن کرده اید. ساده ترین چیز برای یادآوری این است که درز اتصال شانه به بازو بایستی در لبه استخوان شانه شما قرار گیرد و این اطمینان را حاصل کنید که پیراهن به طور متوازنی روی شانه های شما قرار گرفته است.

آستین ها

آستین پیراهن شما یکی از سخت ترین قسمتهایی است که درست و متناسب کردن آن می تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص اگر شما دست های بلندتر یا کوتاه تر از حد متوسط داشته باشید. آستین های کوتاه شما را شبیه به یک نوجوانی می کند که در حال رشد است و آستین های بلند شما را همانند یک بچه ای نشان می دهد که انگار لباس های پدرش را پوشیده است. در حالت ایده آل، لبه آستین بایستی در محل اتصال کف دست با مچ دست قرار گیرد و بایستی دارای فیت اسلیم و باریک بوده و در عین حال زیاد نیز محدود کننده و تنگ نباشد.

کمر

شما هرگز نمی خواهید پیراهنتان تنگ بوده و به پوستتان بچسبد و باید زمانی که شما آن را از سینه خود می کشید بیش از سه تا چهار اینچ جای اضافی داشته باشد.

شما ممکن است بخواهید لبه های پایین پیراهن را در داخل شلوار قرار دهید که در این مورد طول پیراهن نیز مهم خواهد بود. شما نیاز به یک پیراهنی دارید که به اندازه کافی بلند باشد که بتوانید با راحتی حرکت کنید بدون این که پیراهن گشاد بوده و در عین حال اطمینان حاصل کنید که بلند تر از زیپ شلوارتان نباشد.