چطور از عینک آفتابی خودتان مراقبت کنید

نگهداری و محافظت از عینکهای آفتابی برای پوشیدن آنها در طول تابستان بسیار ضروری می باشد، اگر شما قصد دارید که آن را برای سال بعد نیز دوباره بپوشید.

اما زمانی که عینک های آفتابی شما خراشیده، خم شده یا به هر دلیلی خرد می شود، ما در اینجا راهنمایی آسانی برای کمک به شما برای حل این مشکلات داریم.

چطور از عینک آفتابی خودتان مراقبت کنید

گم شدن پیچ دسته عینک

درصورت گم شدن یکی از پیچ های عینک آفتابی شما، اگر عینک تان تضمینی باشد می توانید با یک اپتیک تماس بگیرد چون نمایندگی آن قادر به ارائه قطعات اضافی می باشد. اما اگر شما نیاز به رفع فوری مشکل دارید، می توانید سعی کنید یک قطعه نازک سیم یا کشش را از سوراخ پیچ رد کرده و یا آن را در اطراف قاب داخلی بپیچید. در نهایت، از یک جفت انبردست استفاده کنید تا دو سیم را با هم متصل کنید تا آن را در محل نگهداری کنید. از تلاش برای بستن فریم ها تا زمان جایگزین کردن پیچ کوچک اجتناب کنید.

فریم های سست

خم شدن فریم عینک، صرف نظر از تضمینی بودن آن می تواند برای تمامی عینک های آفتابی اتفاق بیافتد که اغلب به علت قرار دادن عینک آفتابی در سر در هنگام عدم استفاده از آن اتفاق می افتد. برای رفع این مشکل کافیست که عینک را برای چند دقیقه در ظرف آب گرم قرار دهید تا نرم شود سپس به آرامی آنها را با نوک انگشتان خود تغییر دهید تا دوباره حالت مناسب را به خود بگیرد.

لنزهای خراشیده

اگر لنزهای عینک شما از جنس شیشه ای باشد برخلاف لنزهای پلاستیکی با کوچکترین ساییده شدن به سطحی خراش بر می دارند. برای رفع خراشیدگی می توانید مقداری چسب را بصورت دورانی روی محل خراش بکشید و سپس با استفاده از پارچه میکرووفیبر خشک اضافی چسب را بگیرید.

اگر لنزهای عینک شما پلاستیک باشد ابتدا لنزها را با مقدار کمی آب و مایع شستشو، تمیز کنید سپس رطوبت اضافی آن را با یک پارچه میکرووفیبر خشک بگیرید. اگر خراش ها هنوز قابل مشاهده هستند، سعی کنید از مقدار کمی از ژل نفتی و یا براق کننده مبلمان استفاده و با یک پارچه میکرو فیبر آنرا جلا دهید. این کار را تا زمانی که اثری از خراش روی لنز باقی نماند ادامه دهید.

گزیده های سر دبیر

چطور از عینک آفتابی خودتان مراقبت کنید

SHOP SUNGLASSES