نحوه پوشیدن کت و شلوار کلاسیک مخصوص مهمانی رسمی (توکسدو)

توکسدو یک لباس کلاسیکی بوده که شما لازم است که اطلاعاتی در مورد نحوه پوشیدن آن داشته باشید و این آنقدر هم که شما فکر می کنید دشوار نیست.

در مورد ویژگی های راهنمای استایل مردان بیشتر بخوانبد

در حال حاضر بعید است که کار شما مستلزم آن باشد که شما هر روز بخواهید لباس رسمی مخصوص مهمانی بپوشید اما در زندگی انسان زمانی اتفاق می افتد که لازم باشد به جایی برود که نیاز باشد لباس رسمی مخصوص مهمانی بپوشد. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک توکسدو واقعا تنها گزینه می باشد که شما بایستی آن را انتخاب کنید. اگر چه مشکی شایع ترین استایل می باشد ولی اگر شما می خواهید که رنگ دیگری برای چیز دیگری بپوشید محدودیتی در رنگ آن ندارید که بخواهید حتما آن را مشکی انتخاب کنید. با این حال اجازه بدهید که ما از یک توکسدو مشکی کلاسیک شروع کنیم و ببینید که چطور می توان آنرا با سایر لباس ها ست کرد.

کراوات مشکی، توکسدوی مشکی

اگر شما بخواهید به یک جایی بروید که نیاز به پوشیدن یک چیز فانتزی داشته باشید، کراوات مشکی بهتر خواهد بود. جای تعجب نیست که توکسدوها کمی متنوع می باشند و این بدین معنی می باشد که آنها واقعا متناسب فقط یک استایل نمی باشند. بنابراین اجازه بدهید که ابتدا در مورد تفاوت های اساسی آنها توضیحاتی داده که شما بتوانید از روی آنها در مورد استایل مناسب برای خودتان تصمیم بگیرید.

برگردان های یقه پیراهن توکسدوی

اگرچه توکسدو یک قطعه کلاسیک می باشد ولی روشهایی وجود دارد که می توانید آن را تغییر دهید به عنوان مثال سه نوع مختلفی از توکسدوها با یقه های متفاوت از جمله برگردان یقه نوک تیز، یقه شالی و برگردان یقه برش دار وجود دارد که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

نیم تنه یا کمربند

کار اصلی نیم تنه یا کمربند این است که که کمربند شلوار شما را پوشانده و ظاهر صاف تر و ظریف تری را به شما می دهد. اگر یک نیم تنه انتخاب می کنید به یاد داشته باشید که یکی همرنگ و هم جنس ژاکت تان را انتخاب کنید. کنتراست بیش از حد نیم تنه با ژاکت باعث ایجاد ظاهر شلوغ و به هم ریخته تری در شما شده و با کراوات مشکی متناسب نخواهد بود.

انواع مختلف نیم تنه ها وجود دارد. برخی از آنها عقب ندارند، برخی دو ردیف دکمه بوده و برخی یک ردیف دکمه می باشند. اما بدون در نظر گرفتن طرح آنها، تمامی آنها نافذ بودن کت و شلوار شما را حفظ می کنند حتی اگر شما آنها را بدون کت بپوشید.

کمربند کمی از مد افتاده است، ولی اگر شما پوشیدن یک چیز حجیم مثل یک نیم تنه را دوست ندارید، کمربند می تواند برای شما یک گزینه مناسبی باشد. بطور رایج یک کمربند بایستی هم رنگ برگردان های لباستان باشد، بنابراین سعی کنید از پوشیدن نوع رنگی آنها اجتناب کنید مخصوصا اگر می خواهید ظاهر رسمی داشته باشید. زمانی که شما نخواهید کل پیراهن تان پوشانده شود، استفاده از کمربند بسیار خوب خواهد بود سعی کنید نوع ساده تری را انتخاب کنید.

کراوات پاپیونی

کراوات پاپیونی احتمالا کلاسیک ترین کراواتی است که با یک توکسدو پوشیده می شود. بستن این کراوات کمی عجیب و غریب می باشد ولی اگر شما عجله دارید می توانید از مدلهایی که از قبل گره خورده اند استفاده کنید. رنگ مشکی آنها همه کاره بوده و با هر رنگ لباس توکسدو کار خواهد کرد و تقریبا برای همه مناسب می باشد. شما می توانید یک کراوات معمولی را با یک توکسدو پوشیده و آن را مدرن کنید. اما بایستی بخاطر داشته باشید که آنرا زیر نیم تنه تان قرار دهید.

کفش ها

انتخاب کفش مناسب برای توکسدو بسیار دشوار می باشد چون گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. کفش های ورزشی، لوفرها و هر چیزی که بسیار راحت و رلکس باشد برای توکسدو مناسب نمی باشد و کفش های چرم بسیار براق کلاسیک خارج از اینجا می باشد. بایستی از انتخاب کفش های طرح دار، بند دار و هر چیزی که بسیار حجیم دیده می شود اجتناب کنید.

شما می خواهید یک کفش کلاسیک نظیر بروگو و یا یک دربی را انتخاب کنید که آنها برای پوشیدن با یک کراوات مشکی شایع ترین می باشند. سعی نکنید که یک کفش قهوه ای را با یک کت و شلوار مشکی بپوشید. این ترکیب رنگی اصلا با هم خوب کار نمی کنند و این می تواند یک توکسدوی بسیار بسیار خوب شما را خراب و بد جلوه دهد.

توکسدوی مردانه سفید

با وجود اینکه لباس های سفید در رسانه ها منفی نشان داده می شوند و رنگهای تیره تر در کل امن تر می باشند ولی یک توکسدوی سفید می تواند یک حس مدرن و براق تری را به ظاهر شما بیافزاید.

بطور کلی ترفند این است که شما بطور کامل همه قطعات لباستان را سفید انتخاب نکنید. کت سفید، شلوار سفید و کفش های سفید باعث ارزان و کم ارزش دیده شدن ظاهر شما خواهد شد بنابراین سعی کنید از رنگهای دیگری نیز در لباسهایتان استفاده کنید. یک ژاکت با یک جفت شلوار مشکی و یک کراوات پاپیونی مشکی می تواند ظاهر شما را متناسب کرده و به شما این اطمینان را بدهد که ظاهرتان درجه یک بوده و در عین حال ظرافت کاملی را دارد.

شلوارها

همانطور که قبلا نیز گفته شد هیچ شلوار سفیدی وجود ندارد که با توکسدوی سفید شما متناسب باشد و پوشیدن شلوار سفید با توکسدوی سفید اصلا ظاهر خوبی نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید رنگ تیره تری را برای شلوار خود انتخاب کنید. شلوار مشکی یک رنگ ساده و امنی خواهد بود که به نظر می رسد کنتراست قابل توجهی با کت سفید شما می تواند داشته باشد که در عین حال می تواند ظرافت ظاهر شما را حفظ کند.

کفش ها

شما صرف نظر از اینکه کت تان چقدر گیرا و قابل توجه می باشد، بایستی کفشی را انتخاب کنید که با شلوار مشکی تان متناسب باشد. تنها گزینه واقعی این است که یک جفت کفش مشکی چرم را انتخاب کنید که به تعادل ظاهر شما کمک کرده و خنثی و شفاف بودن همه قطعات لباس شما را حفظ می کند.

کت مخملی مردانه

یکی دیگر از بحث برانگیز ترین ظاهر ها پوشیدن یک کت مخملی می باشد. کت مخملی تا حدی فاقد استایل خاصی بوده و معمولا طراحی ارزانی دارد مگر اینکه از یک کیفیت و از یک برند خاص و معروف باشد که در اینصورت می تواند یک ظاهر منحصر به فرد و براقی را به شما بدهد. از آنجایی که مخمل دارای یک بافت جالب و درخشانی است، می توانید نوع رنگی آن مثل قرمز، آبی و سبز را امتحان کنید که همه اینها رنگهایی می باشند که با این پارچه شگفت آور کار می کنند. اما برای دادن یک حس لطیف تر و نافذ تر رنگهای تیره تر آن را امتحان کنید.

برای این کت مخملی یک پیراهن سفید صاف و تازه را انتخاب کنید که این باعث می شود که پارچه مخمل برجسته تر گردد و لباس شما از سایه های تن تیره بیرون بیاید. بطور کلی بقیه قسمتهای لباس شما بایستی از جنس ژاکت شما باشد اما گاهی وقتها مردم دوست دارند که چیزهای مختلف را باهم ترکیب کنند و استایل کنتراستی داشته باشند. برای داشتن این ظاهر می توانید از توکسدوی تیره رنگی استفاده کنید بجای اینکه یک لباس بیرونی بسیار نافذتری داشته باشید.

شلوارها

همانند توکسدوی سفید، در کت مخملی نیز بهتر است که کت تان با شلوارتان مطابقت نداشته باشد. یک جفت شلوار سرمه ای یا مشکی کمی براق می تواند با کت مخملی بخوبی ست شده و یک کنتراست نافذ و براقی را به لباس بیرونی شما بدهد.

کفش ها

ساده بودن یکی از ویژگی هایی می باشد که با کت مخملی همراه است. هر چیزی که بیش از حد براق باشد با بالا تنه شما رقابت کرده و در نهایت یک ظاهر کلی متضاد و متفاوتی را به شما خواهد داد. بنابراین از کفش های چرمی براق اجتناب کنید و به جای آن یک بروگوی چرم مات را انتخاب کنید.

توکسدوی مردانه آبی برای نیمه شب

اگرچه رنگ مشکی معمول ترین رنگ برای توکسدو می باشد، ولی وقتی که شما برای مراسمی می خواهید بروید که بایستی کراوات مشکی بپوشید، می توانید توکسدوی آبی را نیز انتخاب کنید. آبی و سرمه ای رنگهایی می باشند که با هر نوع پوستی سازگار بوده و همانند مشکی باعث لاغر دیده شدن فرد می شوند و نیز باعث حفظ روشن تر بودن و تابستانی بودن ظاهر می شوند.

این رنگها همچنین با رنگ سفید کنتراست بیشتری داشته و باعث حفظ نافذ بودن و ظرافت ظاهر می گردند. سعی کنید ظاهر خود را در یک رنگ نگه دارید و شلوارتان را با کت تان ست کرده و مطمئن باشید که ظاهرتان شیک بوده و داری فیت اسلیم می باشد.

شلوارها

اگر شما تصمیم دارید که یک کت آبی برای نیمه شب بپوشید، بایستی آن را با یک شلوار آبی ست کنید. ترکیب کردن رنگهای مختلف از صاف و تر و تمیز بودن ظاهر شما می کاهد و با وجود بسیار خوب بودن کیفیت لباس های شما، ولی ظاهر شما شیک نخواهد شد. از شلوارهای اسلیم فیت با سایه مشابه کت استفاده کرده و ساده بودن آنها را حفظ کنید. از اضافه کردن سایر اجزا به لباستان اجتناب کنید.

کفش ها

کفش چرمی مشکی برای این ظاهر ساخته شده و با توکسدوی آبی نیمه شب بسیار بسیار خوب می باشد. سعی کنید اسلیم فیت بودن کفش هایتان را حفظ کنید و کفش هایی را انتخاب کنید که زیره آن نازک و ظریف باشد که این ظاهر ظریف لباس شما را حفظ خواهد کرد.

توکسدوهای ارزان

در کل بهتر است که صرفه جویی کرده و به سمت تکه های گران تر نظیر توکسدوی تام فورد یا حتی قطعات درخور بروید ولی گاهی وقتها این گزینه امکان پذیر نمی باشد. توکسدوهای با کیفیت خوب و ارزان به راحتی در دسترس نیستند. بنابراین شما لازم است که به دنبال معامله های خوب باشید. در اینجا چند نکته اساسی برای بدست آوردن یک توکسدوی با کیفیت وجود دارد.

راهنمای سریع در مورد نحوه پوشیدن یک توکسدو

نکته

در واقع استایل های زیادی برای یک توکسدو وجود دارد، اگرچه توکسدوی مشکی سنتی اسلیم فیت هرگز از مد خارج نمی شوند ولی شما الزاما مجبور نیستید که همیشه آنها را انتخاب کنید. مخملی، سفید و آبی نیمه شب همه بافت ها و رنگهایی می باشند که می توانند ظاهر شما را در بین یک جمعیت برجسته کرده و در عین حال نافذ و بطور کلاسیکی ظریف باشند.