نحوه حفظ تازه تر کفش های ورزشی برای مدت طولانی

آیا کفش های ورزشی شما یرای پوشیدن خیلی کهنه و بدتر شده است؟ نگاهی به راهنمای ما بیاندازید تا در مورد چگونگی حفظ کفش های ورزشی خود برای طولانی مدت اطلاعاتی را کسب نمایید.

در مورد ویژگی های استایل مردان بیشتر بخوانید

جز اینکه شما علاقه شدیدی به کفش های ورزشی دارید و همراه با یک صد جفت از این کفش ها که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید، کفش های ورزشی کاربردی ترین کفش ها می باشند که شما در تمام طول عمرتان به آنها نیاز دارید و آنها را می پوشید. بنابراین طبیعی است که شما می خواهید آنها را به همان اندازه تازه نگه دارید. با این حال با توجه به ماهیت غیر قابل پیش بینی آب و هوا و احتمال بارندگی و گل آلود شدن ناگهانی به نظر می رسد تمیز و تازه نگه داشتن این کفش ها کار غیر ممکنی باشد اما جای نگرانی نیست در اینجا در این راهنما ما به شما نکات مهم در مورد نحوه تازه تر نگه داشتن کفش های ورزشی را به شما خواهیم گفت.

آنها را تمیز نگه دارید

نحوه حفظ تازه تر کفش های ورزشی برای مدت طولانی

این ممکن است واضح باشد، اما به طور مرتب تمیز کردن شما، آنها را درخشان نگه می دارد. این نیز یک ایده خوب برای تمیز کردن کفش های ورزشی به محض اینکه شما هر گونه خاک و یا لکه ای را روی آنها دیدید می باشد. اگر لکه های روی کفش را دیرتر پاک کنید، تمیز کردن آنها نیز سخت تر خواهد بود. به همین دلیل همیشه یک ایده خوب این است که یک بسته از دستمال مرطوب محافظ Crep را هر جا که رفتید با خود داشته باشید ، زیرا آنها مخصوصا برای حذف لکه هایی که پاک کردن آنها بسیار سخت است طراحی شده اند. دستمال مرطوب بچه بسیار موثر است.

کفش های ورزشی کانواس نظیر وانس ها بسیار تازه و شیک می باشند ولی وقتی که یک نوجوان خام و بی تجربه آنها را بدون مراقبت از آنها می پوشد بسیار ناراحت کننده می باشد. درست مثل زمانی که یک اتوبوس از روی یک گودال گل آلود رد شده و آب گل آلود را روی شما می پاشد. ساییدگی و پارگی طبیعی نیز می تواند ظاهر زیبای کفش ورزشی شما را خراب کند.

برای تمیز و تازه نگه داشتن آنها، لکه های روی کفش را با مخلوطی از آب و مایع رخت شویی و با استفاده از مسواک قدیمی تمیز کنید. پس از پاک کردن برای گرفتن رطوبت اضافی روی کفش از یک پارچه میکروفیبر استفاده نمایید. اگر لازم است که کفش های ورزشی خود را کامل تمیز کنید ، آنها را داخل یک روبالشی یا کیسه پارچه ای گذاشته و در داخل ماشین لباس شویی بیاندازید.

بطور کلی کفش های ورزشی چرم نیاز کمتری به تمیز کردن دارند و براحتی تمیز می شوند و تمیز و تازه نگه داشتن آنها برای مدت طولانی کار آسان تری می باشد. استفاده از یک دستمال مرطوب بچه یا یک پارچه خیس ترفند خوبی می تواند باشد. حتما یک پاکت دستی همراه خود داشته باشید برای لحظاتی که بطور اتفاقی پای شما در زمین فوتبال داخل گودال گل آلود می افتد... اگر یک جفت کفش ورزشی چرم سفید دارید، استفاده از مقدار کمی از خمیردندان برای پاک کردن لکه بسیار شگفت انگیز کار خواهد کرد.

خمیر دندان به طرز شگفت انگیزی روی چرم موثر بوده و بهپاک کردن لکه ها کمک می کند. به طور معمول برای پاک کردن لکه ، کمی خمیر دندان در اطراف لکه قرار داده و کمی آن را روی لکه بمالید سپس با استفاده از مسواک آن را بشورید. ساده ولی موثر.

چه کسی چرم جیر را دوست ندارد؟ این یکی از مواد ضروری و اصلی یک کفش ورزشی می باشد اما دارای یکسری نقاط ضعف می باشد و آن اینکه تمیز کردن آن کمی دشوار می باشد و پس از یک بارندگی لکه های باران روی آن کاملاا مشخص می باشد. اما نگران این مورد نیز نباشید برای پاک کردن این لکه ها نیز یک راه حل وجود دارد. قبل از پوشیدن کفش های ورزشی جیر، استفاده از مقدار کمی محافظ جیر روی آنها بسیار خوب خواهد بود. این محافظ آسیب های ناشی از رطوبت را به حداقل می رساند.

اگر لکه ها خیلی محکم روی کفش چسبیده اند می توانید برای پاک کردن آنها از قلم مو استفاده کرده و به آرامی آنها را از کفش تمیز کنید. اگر هنوز این ترفند را بکار برده اید می توانید از یک بطری پاک کننده خنثی جیر استفاده نمایید و آن را با استفاده از یک مسواک قدیمی روی لکه بمالید.

کفش های ورزشی خود را بطور طبیعی خشک نمایید

پس از تمیز کردن، بهتر است اجازه دهید کفش های ورزشی شما به طور طبیعی و با استفاده از نور مستقیم خورشید خشک شوند. در غیر این صورت رنگ آنها خراب خواهد شد. همچنین، آنها را در خشک کن قرار ندهید. شاید وسوسه شوید که فرایند خشک کردن را سرعت بخشید، اما قرار دادن آنها در خشک کن به سایش و پاره شدن آنها کمک می کند. آنها را در جایی گرم و خشک نگه دارید مانند پنجره یا نزدیک یک واحد تهویه مطبوع. تکه های روزنامه های قدیمی به گرفتن آب اضافی کفش های ورزشی شما کمک می کند و به آنها کمک می کند سریع تر خشک شوند. فقط مطمئن شوید که آنها را روی یک رادیاتور قرار ندهید!

بندهای کفشتان را چک کنید

اگر بندهای کفش ورزشی شما سفید باشند لکه ها را خیلی زود نشان خواهند داد. شما می توانید آنها را با یک جفت بند تیره تر جایگزین کنید تا بلافاصله هم ظاهر کفش خود را عوض کرده و هم اینکه از کثیف و کهنه دیده شدن آنها ممانعت کنید که براحتی می توانید آنها رابا کمی آب و یک مسواک تمیز کنید. برای تمیز کردن لکه های سخت تر می توانید آنها را برای مدتی در آب خیس کنید. همچنین می توانید بندهای کفش خود را داخل جیب شلوار یا پیراهن گذاشته و داخل ماشین لباس شویی بیاندازید.

اقدامات احتیاطی

مطمئنا نمی توانید آب و هوا را پیش بینی کنید که آیا باران در آینده رخ خواهد داد یا نه. اما شما می توانید میزان آسیب های وارده به کفش های خود را با استفاده از یکسری ترفندهایی از جمله تمیز و خوب نگه داشتن آنها و زدن اسپری ضد آب به حداقل برسانید. محصولات محافظ و ضد آب زیادی در بازار وجود دارد و آنها راحت هستند. محصولات محافظ و ضد آب برای کفش های ورزشی کانواس و پارچه ای مناسب می باشند؛ برخی حتی برای چرم و جیر نیز موثر می باشند که می توانید آنها را در گوگل جستجو کنید.

این پیشنهادات ساده بلافاصله باعث می شود تا کفش های ورزشی شما برای مدت طولانی تازه تر دیده شوند.