راهنمای خرید کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29)

کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29)، بازتولیدی بسیار خوب از کفش ورزشی/ترینر امتیاز دار برند نایک می باشد، که برای تمرینات و مسابقات روزانه بسیار مناسب می باشد.

کفش ورزشی نایک پگاسوس، با 29 امین نسخه آن به بازار بازگشته است. نسخه 28 ام کفش ورزشی پگاسوس، یک کفش ورزشی مطمـﺋن برای استفاده روزانه بوده است که راحتی و حمایت کافی را در هر مسافتی برایتان بهمراه دارد. همچنین انعطاف پذیری و سبکی آن، کفش ورزشی نایک پگاسوس 28 را برای استفاده در دویدن های سرعتی و مسابقات دو مناسب ساخته است. تمام این ویژگی ها با قیمتی مناسب اراﺋـه شده است که البته هیچ کدامشان باعث نمی شود تصور کنید نسخه 28 کفش ورزشی نایک پگاسوس بی عیب و نقص است. هرچند قسمت زیرین کفش ورزشی نایک پگاسوس 28 بسیار خوب و مناسب است، اما به اصلاحاتی در قسمت رویه آن نیاز داشت. حال به این می پردازیم که آیا این اصلاحات در 29 امین نسخه کفش ورزشی پگاسوس نایک اعمال شده است یا خیر؟!

برداشت های اولیه از کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29)

راهنمای خرید کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29)

برداشت آنی از کفش ورزشی پگاسوس 29 نایک، ظاهر آن است که به نسبت نسخه 28ام جذابتر شده است. بیشتر قسمت های کفش ورزشی پگاسوس 29 نایک از جمله سیستم بندی فلای وایر (Flywire lacing system) و طرح رویه کفش، بنظر آشنا می آیند. اما قسمت میانی شیکتر شده و به آن ظاهری ساده و دلپسند و حتی آینده نگرانه بخشیده است و بدون تردید، کفش ورزشی نایک پگاسوس 29 دارای ظاهری فوق العاده زیبا می باشد.

یکی از ویژگی های مورد علاقه در مورد کفش ورزشی نایک پگاسوس 28، انعطاف پذیری آن بوده است که در نسخه جدید آن، کفش ورزشی نایک پگاسوس 29، تغییری نکرده است و این ویژگی در آن بخوبی حفظ شده است. قسمت جلویی کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29) از انعطاف پذیری خوبی برخوردار است و به راحتی خمیده می شود. در کفش ورزشی پگاسوس 29، قطعه میانی پلاستیکی موجود در پشت قسمت جلویی نسخه 28 پگاسوس حذف شده و تنها تفاوتی که در نتیجه آن در کفش ورزشی پگاسوس 29 ایجاد شده است، کاهش اندکی از وزن آن بوده است.

بعلاوه قابل ذکر است که کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29) به آسانی دچار پیچش می شود. بعلت این انعطاف پذیری پیچشی، انتظار می رود کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 تنها بمیزان جزﺋـی بتواند چرخش آنی قوزک پا را کنترل کند. این امر باعث شده است که این کفش ورزشی برای دوندگان معمولی که مستعد این نوع چرخش ها در پایشان نیستند، ایده آل و مناسب باشد. کانتر پاشنه (heel counter) نیز محکم بوده و در حین دویدن پاشنه را بخوبی در جای خود قفل کرده و حفظ می کند.

قسمت کف کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29)

همانطور که در نسخه های پیشین کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 دیده شده است، قسمت میانی این کفش ورزشی بطور کامل از بالشتک EVA ساخته شده است. بر خلاف ومرو 7 (Vomero 7) که نسبت به نسخه قبلی اش سفتتر شد، بالشتک موجود در کفش ورزشی پگاسوس 29 کاملاً مشابه پگاسوس 28 می باشد. این بدین معناست که شما در هر ضربه وارد شده به کفش مطمـﺋن هستید که میزان زیادی یالشتک نرم برای ضربه گیری وجود دارد. بعلاوه کفش ورزشی پگاسوس 9 (Pegasus 29)، از بازخورد و پاسخگویی بسیار خوبی برخوردار است. بطوریکه پای شما تا انتهای قسمت میانی کفش فرو نمی رود، بلکه آنجا مستقرر شده و در ضمن حرکت حالت جهشی و فنری دارد. کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 بخوبی از زیرسازهای بالشتکی بهره مند شده است، منعطف و واجد بازخوردی مناسب بوده و گذر آسانی (گذر از مراحل سیکل گام برداری) را برایتان فراهم می کند.

بعلاوه کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29)، حاوی یک واحد زوم ایر (Zoom Air unit) در قسمت پاشنه می باشد. افرادیکه پاشنه های حساسی داشته و ضربات فرودی را در این ناحیه دریافت می کنند، بطور ویژه از بالشتک های جهشی یا برگشتی موجود در پاشنه (زوم ایر) بهره مند خواهند شد. اما این بدین معنا نیست که افرادیکه در قسمت جلویی و میانی پا دچار چنین ضرباتی می شوند نمی توانند از این ویژگی کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 استفاده ببرند. با توجه به ضخامت 20 میلی متری بالشتک های موجود در قسمت جلویی کفش، پگاسوس 29 (Pegasus 29) حمایت ضد ضربه ای بالشتکهای موجود در آنرا به هر فردیکه متحمل ضربات در پا می شود، عرضه می کند.

این بطور معمول بدین معناست که بمیزان 15 تا 30 دلار به قیمت کفش افزوده می شود. اما این در مورد کفش ورزشی پگاسوس صدق نمی کند! بلکه کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29، این حمایت بالشتکی افزایشی رابا قیمت یک کفش بالشتکی معمول عرضه می کند.

قسمت رویه کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29)

همانطور که ذکر شد، قسمت رویه نسخه پیشین کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 نیاز به اصلاحاتی داشته است. بطوریکه عمدتاً، کفش ورزشی پگاسوس نیاز به اصلاحاتی در جهت هوادهی بیشتر و ایجاد پاخوری بهتر در قسمت میانی داشته است.

در کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29)، برند نایک از یک توری مهندسی شده که اساساً از دو نوع توری تشکیل شده است: یکی توری سنتی و مرسوم و دیگری یک توری چگالتر که جای روکش ها را پر نموده، در قسمت رویه کفش استفاده کرده است. با جایگزینی روکش های رایج با توری، نایک (Nike) توانسته است هوارسانی موجود در کفش ورزشی پگاسوس را بهبود دهد. علاوه بر آن با بکارگیری توری مهندسی شده، نایک (Nike) توانسته است راحتی قسمت رویه کفش را ارتقا داده و بطور تقریبی حسی مشابه جوراب به آن ببخشد.

قسمت میانی کفش ورزشی پگاسوس 29، قسمت دیگری در کفش ورزشی پگاسوس 28 بوده که بنظر می رسید نیاز به اصلاحات دارد. همچون پگاسوس 28، کفش ورزشی پگاسوس 29 نیز از فلای وایر(Flywire) برای بستن قسمت میانی بهره جسته است. با اینکه سیستم فلای وایر(Flywire) بطور کارآمدی پایتان را در جای خود قفل و محکم می کند، اما از پاخور وفق پذیر و نرم مشابهی که بواسطه سیستم پاخور دینامیک (Dynamic Fit system)نایک حاصل می شود، برخوردار نمی باشد.

یکی از بزرگترین ایرادات مدل قبلی کفش ورزشی پگاسوس 29، دوام پایین قسمت رویه آن بوده است. این قسمت بطور نسبتاً سریعی خراب شده و موجب ایجاد سوزش های جدیی از سمت بندها در امتداد رویی پا می شد. توری مهندسی شده در مدل ارتقا یافته کفش ورزشی پگاسوس 29، باعث بهتر شدن کیفیت قسمت رویه کفش شده است، هرچند که نمی توان بطور حتم اذعان داشت که به دوام پذیری آن کمک کرده است. نایک (Nike)، در حال حاضر از تکنولوژی مورد نیاز برای بهبود بخشیدن به سیستم پاخور دینامیک (Dynamic Fit system) برخوردار است، اما علت اینکه چرا از آن در کفش ورزشی پگاسوس استفاده نکرده است نامعلوم است.

نظرات در مورد کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29)

برند نایک (Nike) در نسخه 29ام کفش ورزشی پگاسوس، اصلاحاتی را اعمال کرده که باعث بهبود بخشیدن به آن شده است. با بکارگیری بالشتک های نرم مشابه موجود در نسخه 28ام کفش ورزشی پگاسوس که دارای قابلیت پاسخگویی و بازخورد نیز هستند، کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29) قادر است در مقابل ضربات مختلف و در هر میزان مسافتی، مجموعه ای از اثرات حمایتی و محافظتی را برایتان فراهم کند.

در حالیکه نسخه 28 کفش ورزشی پگاسوس نایک، حمایت مؤثر و مرغوبی را در یک بسته بندی نسبتاً سبک اراﺋـه داد، اما کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29) از آن فراتر رفته و در بسته ای سبکتر -نزدیک به 1 اونس- عرضه شده است. قسمت میانی تازه ساخت کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29) نیز، به راحتی و هوادهی آن بهبود بخشیده است. بعلاوه بعلت انعطاف پذیری بالای کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29-که از سیستم بالشتکی بسیار خوبی برخوردار می باشد- گذر آسان و سریعی امکان پذیر گشته است.

با توجه به وجود بالشتک های مرغوب و انعطاف پذیری بسیار خوب، کفش ورزشی نایک زوم پگاسوس 29 (Nike Zoom Pegasus 29) جهت استفاده در مسابقات نیمه-ماراتون و یا ماراتون کامل، به انتخابی ایده آل و مناسب تبدیل شده است. پگاسوس 29 یک کفش ورزشی و ترینر همه کاره با قیمتی نسبتاً پایین می باشد که مورد پسند و سلیقه طیف گستره ای از دوندگان معمولی -که دچار چرخش یا انحرافات آنی در قوزک پا نمی شوند- قرار می گیرد.