راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس (New Balance 890 V2 Running Shoes )

برند نیوبالانس (New Balance) مدل محبوب 890 محبوب خود را بواسطه کم کردن شیب پاشنه و لژ کفش بروزرسانی کرده است، اما تعداد زیادی از دوندگان نسبت به کوتاهی و تخت بودن قسمت نگهدارنده انگشتان پا معترض شده اند. روی هم رفته، کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 برای دوندگان طبیعی (افرادیکه در حین انجام حرکات ورزشی و دو، در ناحیه مچ پا دچار چرخش و انحرافات ناگهانی نمی شوند)، افرادیکه مچ پایشان مستعد چرخش یا انحرافات ملایم (بسمت بیرون) می باشد و بطور کل ورزشکارانی که بدنبال یک کفش بادوام هستند، گزینه بسیار خوبی محصوب می شود.

اگر جزو دوستداران برند نیوبالانس باشید با توجه به افشا شدن برخی از تغییرات جزﺋـی اعمال شده بر کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 (New Balance 890 V2 Running Shoes ) قبل از معرفی آن، قطعاً به امتحان آن ترغیب خواهید شد. بر اساس تجربیات افراد، مدل قبلی کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 یعنی کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس اوریجینال 890اس، برای مسافت های طولانی -حتی بیش از 600 مایل- مناسب بوده و تا ماهها می شد از آن استفاده نمود.

و اما در مورد کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2(New Balance 890 V2 Running Shoes )، ادعا شده است که نمای کفش ورزشی با کاهش کلی اندازه لژ و شیب پاشنه کفش، کمی کوتاهتر شده است، بدین هدف که جابجایی روان و آرامی که توسط آن اراﺋـه می شده بهبود یابد. همچنین عنوان شده است کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 وزن کمتری دارد، که این امر همیشه یک تغییر مثبت بشمار می آید.

برداشت های اولیه از کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 (New Balance 890 V2 Running Shoes)

راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس (New Balance 890 V2 Running Shoes )

در مقایسه با مدل قدیمی 890اس (890s)، از حجم قسمت رویه کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 به مقدار قابل توجهی کاسته شده است. چنانچه به کفش ورزشی با پاخور تنگ در قسمت رویه آن عادت نداشته باشید، این مسـﺋله می تواند کمی شما را نگران کند. در مقایسه کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 با مدل اوریجینال 890، برند نیوبالانس (New Balance) عرض و پهنای قسمت جلویی کفش را حفظ نموده و در عین حال حجم قسمت پوشاننده انگشتان پا را بواسطه بالا بردن فشردگی و سفتی پارچه رویی آن، کمتر کرده است.

با نگاهی به قسمت نگهدارنده انگشتان پا در مدل قدیمی کفش ورزشی نیوبالانس 890اس (890s)، متوجه می شویم که پارچه رویی آن کشیده شده و حتی زمانیکه به پا می کنید چروکیده می شود تا جای بیشتری را جهت جنب و جوش و تکان خوردن انگشتان فراهم کند. بعلاوه ممکن هست بیشتر نسبت به این تغییر حساس شوید. اما بطور قطع، این تغییر یک طرح هشیارانه و عمدی بوده و اگرچه ممکن هست شما را دلسرد کند اما در عین حال ترغیب می شوید آنچه که بواسطه سیستم بالشتکی Revlite تضمین شده است کفش دوی بسیار خوبی می باشد،چگونه کفشی می باشد.

قسمت رویه کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 (New Balance 890 V2 Running Shoes )

راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس (New Balance 890 V2 Running Shoes )

بجز مساﺋل ذکر شده در خصوص پاخور کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 در قسمت انگشتان پا، قسمت رویه آن راحت بوده و طرح جذابی دارد. روکش های دوخت شده کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 مشابه کفش ورزشی اوریجینال 890 می باشند که بواسطه یک توری باز که طرح آن به لحاظ هندسی تغییر کرده است و در عین حال تأثیرگذاری عملکرد آن حفظ شده است، پوشش یافته اند.

یقه پاشنه (heel collar یا لبه بیرونی مقرر در قسمت پشتی کفش) و زیر پاشنه ای (heel cup) کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2، تقریباً مانند مدل قبلی آن می باشد اما نیوبالانس (New Balance) بر روی حلقه های سیستم بندی کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 تغییری جزﺋـی اعمال کرده است.

قسمت میانی کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 (New Balance 890 V2 Running Shoes )

با کاهش لژ کفش (20-28 میلی متر در مقابل 32-21 میلی متر) در کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 (New Balance 890 V2 Running Shoes )، بازخورد و پاسخگویی زیرسازهای بالشتکی حفظ شده و بعلاوه پایدارتر، چابک و فرز و تقریباً به اندازه 1 اونس سبکتر شده است.

کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 بر روی انواعی از سطوح از جمله سنگریزه های سست، مسیر های سنگی و تپه های شنی بخوبی عمل می کند و بهیچ عنوان پا داخلش سر نمی خورد. بنظر می رسد Revlite یکی از مقاوم ترین مواد سازنده قسمت میانی موجود باشد، بطوریکه تجربه دویدن در کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 در بیش از 1000 مایل نیز گزارش شده است. پس از دویدن به میزان 20 مایل، این کفش همچنان حالتی ارتجاعی و جهشی داشته و بازخورد و پاسخگویی مناسبی را فراهم می کند.

طرح های هندسی کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 (New Balance 890 V2 Running Shoes)، یک ویژگی حمایتی به بخش میانی آن افزوده است و حتی دوندگانی که دچار چرخش در ناحیه قوزک پایشان می شوند نیز می توانند از کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 که بعنوان یک کفش ورزشی طبیعی معرفی شده است، استفاده کنند. بعلاوه دوندگان سنگین تر اذعان داشته اند که بالشتک های ضربه گیر Revlite قدرت تحمل وزن زیادی را دارند.

قسمت کف بیرونی کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 (New Balance 890 V2 Running Shoes)

بعضی از طرح های لاگ (لاستیک های بکار رفته در قسمت کف) کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 (New Balance 890 V2 Running Shoes ) تغییر کرده است اما طرح پایه قسمت بیرونی کف آن حفظ شده است. متأسفانه، این تغییر کوچک باعث جمع شدن سنگ های کوچک زیادی در کف بیرونی کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 می شود،اما به هر صورت تأثیری بر روی عملکرد آن نخواهد داشت. یکی از ویژگی های فوق العاده کف بیرونی کفش اوریجینال 890اس (890s)، کوچکی جلوه آن بوده است و انتظار می رود که دوام پذیری مشابه آن در کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 نیز مشاهده شود. چراکه سطح تماس زیاد به معنای تماس بالا با زمین و در نتیجه ایجاد اصطحکاک زیاد به روی انواع سطوح می باشد.

برداشت های کلی از کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 (New Balance 890 V2 Running Shoes )

در نگاه اول بنظر می رسد که برند نیوبالانس (New Balance) جهت ساخت کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2، تغییرات بسیار کوچکی بر روی مدل کفش ورزشی نیوبالانس 890 انجام داده است که کفش ورزشی مورد علاقه بسیاری در سال 2011 بوده است. برخی از این تغییرات از جمله کاهش لژ کفش و شیب پاشنه، بسیار بسیار خوب بوده است.

کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 (New Balance 890 V2 Running Shoes)، نسبت به مدل پیشین آن سریعتر، پایدارتر و سبکتر می باشد. با اینحال، این اصلاحات مثبت در مقابل تختی و کوتاهی رویه قسمت حفظ کننده انگشتان پا و مشکلات احتمالی مرتبط با بندهای کفش، قرار گرفته و ارزیابی می شوند. بهمین جهت ممکن است در آن واحد بخاطر وجود بالشتک های بسیار خوب قسمت میانی کفش تمایل داشته باشید که بیشتر از آن استفاده کنید و از سویی بعلت ناراحتی های ایجاد شده در جلو و روی پا هر روز کمتر و کمتر بسمت آن بروید.

جای تأکید دارد که کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 (New Balance 890 V2 Running Shoes)، یکی از پاسخگو ترین زیرسازهای بالشتکی ضربه گیر را در بازار امروز به خود اختصاص داده است و فوم Revlite بکار رفته در آن فوق العاده است. شما عاشق دویدن در کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890v2 خواهید شد چراکه روانترین و نرم ترین مرحله گذر یا جابجایی پاشنه تا نوک انگشتان پا (مربوط به سیکل گام برداری یا gait cycle) را برایتان مهیا می سازد.

کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 (New Balance 890 V2 Running Shoes) کفشی است که می تواند برای هر نوع دویی مورد استفاده قرار بگیرد چراکه تکنولوژی Revlite بکار رفته در این کفش، در سرعت های بالاتر موجب محکم تر شدن آن می شود. کوتاهی و عمق کم قسمت پوشاننده انگشتان پا در جلوی کفش، برای برخی از دوندگان اصلاً مشکلی ایجاد نخواهد کرد و شما می توانید بواسطه پوشیدن جوراب های مسابقه ای تابستانی و نازکتر نیز تاحدی این مسـﺋله را نادیده بگیرید.

با این وجود،ما کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 را به هر دونده ای که بدنبال یک کفش سبک وزن ویژه مسافت های بلند می باشد توصیه می کنیم، چراکه هیچ دونده ای در رابطه با مشکلات مربوط به سیستم بندی آن که توسط تعداد خیلی معدودی از افراد تجربه شده است، اعتراض و انتقادی نداشته است. خوشبختانه، برند نیوبالانس (New Balance) تغییرات مثبتی را به روی کفش ورزشی مخصوص دویدن نیوبالانس 890وی2 انجام داده است و اگر قسمت رویه را نیز به همان شکل پیشین حفظ می کرد قطعاً به این کفش امتیاز کامل تعلق می گرفت.