راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)

کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)، یک کفش ورزشی محکم مسابقه ای-استقامتی ویژه مسافات بالا در استفاده روزانه می باشد. اصلاحات انجام گرفته بر روی کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2، به دوام پذیری آن و حمایت قسمت میانی آن کمک کرده است، اما تغییراتی که در ناحیه نگهدارنده انگشتان پا صورت گرفته است آنرا تا حدی محدود به استفاده افرادی با پاهای باریک کرده است.

برند نایک (Nike) دومین نسخه از سری کفش های لونار اکلیپس خود را تحت نام "کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)" وارد بازار کرده است. در انتهای بخش رویه کفش ورزشی و استقامتی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2، اصلاحات جدیدی نمایان است که در مقایسه با مدل پیشین، پاخور آن ایمن تر شده و دوام پذیری کف بیرونی آن نیز بالا رفته است. از سویی، کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 یک دوی پایدار و نرم و روان را که مورد توجه و علاقه طرفداران اولین نسخه آن قرار داشت، برای شما مهیا می سازد. با این تفاوت خوشایند که بمیزان 3/4 اونس وزن آن کاهش یافته و سبکتر شده است.

برداشت های اولیه از کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)

راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)

برند نایک (Nike) با نمایان کردن یک سیستم پاخور پویا و دینامیک جدید در این کفش (Dynamic Fit system )، مدعی است که پاخوری همچون دستکش پیدا کرده است، بدین معنی که از فضای بین پا و کفش کاسته شده است تا راحتی بیشتری برای فرد مصرف کننده به ارمغان بیاورد. این سیستم جدید به لحاظ بصری نیز مشخص و قابل مشاهده است. بطوریکه زمانیکه کفش را از جعبه آن خارج می کنید، متوجه تضاد عظیم این سیستم در مقایسه با سیستم فلای وایر(Flywire) که جایگزین آن شده است خواهید شد. یکی دیگر از ویژگی های قابل ملاحظه کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 که توجهتان را بخود جلب می کند، به میزان برجستگی پاشنه آن مربوط می شود. این کفش با داشتن لژ کلی به اندازه 30 میلی متر (3 سانتی متر) در محدوده بالای رده خود قرار می گیرد، هرچند که در نگاه اول خیلی بلندتر بنظر می رسد.

با این وجود، کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2، همچنان از همان زیرسازهای بالشتکی ضربه گیر بسیار خوب با استقامت بالا برخوردار شده است. اما همانطور که ذکر شد کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes) با وزن 10.8 اونس، نسبت به کفش قبلی که 11.5 اونس وزن داشته است مقداری سبکتر شده است. آنچهرا بسیار شگفت زده می کند این مسـﺋله است که مطمـﺋن نیستیم علی رغم حفظ اندازه لژ و شیب پاشنه، چگونه این کاهش وزن صورت پذیرفته است.

قسمت رویه کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)

راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)

برند نایک (Nike) در کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 از یک توری باز مناسب استفاده کرده است که قسمت اعظم رویه آنرا پوشانده و مورد حمایت روکش های ساده دوخت شده قرار گرفته است. مواد تشکیل دهنده رویه، نازک، با هوارسانی بسیار خوب و بویژه انعطاف پذیری مناسب می باشند. با حرکت به سمت قسمت میانی کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2، توری باز به شکل یک تور خالص تک لایه نازکتر در می آید. این تا حدی بعلت وجود سیستم پاخور پویا و دینامیک (Dynamic Fit system) می باشد که جایگرین سیستم فلای وایر(Flywire) قبلی آن که بسیاری به نبود حمایت در آن اعتراض داشتند، شده است. سیستم جدید بکار رفته، از مجموعه ای مواد نرم که قسمت میانی و قوس زیرین را از سمت زیرین کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 در برگرفته و سپس همه این ساختار را به بندهای کفش متصل می گرداند، تشکیل شده است. لذا این سیستم بسیار ایمن می باشد و بدون اعمال تنگی بیش از اندازه در قسمت جلویی پا، آنرا بخوبی می پوشاند. نکته جالب در مورد سیستم پاخور کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)، این می باشد که بخوبی همراه پای شما حرکت کرده و به آن یک پاخور شبه دستکش می بخشد.

با صرفه نظر از سیستم پاخور دینامیک (Dynamic Fit System) کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)، برند نایک (Nike) در ناحیه پوشاننده انگشتان پا نیز تغییراتی اعمال کرده است. بسیاری در ارتباط با کفش ورزشی سری اول این مجموعه، به گشادی بیش از حد آن اعتراض کردند چراکه این فضای اضافی باعث ایجاد احساس ناامنی و لغزش میشده است. برند نایک این عیب را با باریک کردن قابل ملاحظه ناحیه دربرگیرنده انگشتان پا رفع کرده است. شما این را به محض پا کردن کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 در می یابید. با این وجود باید اذعان داشت که این بازبینی کمی افراطی و موجب باریک شدن بیش از حد کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 شده است. ناحیه پوشاننده انگشتان پا نیز در کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 بسیار باریک شده و پاها را تا اندازه ناراحت کننده ای می فشارد، بطوریکه در هر بار دو شما متوجه نقاط دردناک آن خواهید شد.

در نهایت به بخش پاشنه کفش می رسیم که علی رغم تغییرات جزﺋیی که بر روی آن صورت گرفته است، اما در مجموع مشابه مدل قبلی می باشد. کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)، دارای یک گیره خارجی حمایتی مشابه که در ناحیه پاشنه بصورت شناور قرار گرفته است می باشد. این گیره درواقع نگهدارنده، همانگونه که وعده داده شده است در جهت حفظ و ایمن نگه داشتن پاشنه و عدم اجازه به چرخش بیش از اندازه آن عمل می کند. با اینحال، زمانیکه بر روی جاده یا یک خیابان ناهموار می دوید زاویه حرکت و چرخش کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 بصورت یک واحد، باعث می شود کمی حس لغزش به شما دست بدهد. یقه یا کولار کفش (collar ; heel collar) بطور سخاوتمندانه ای دور لبه های بالایی کفش را تماماً فرا گرفته است. این یکی از ویژگی هاییست که بطور قطع مورد پسند دوندگانی که دارای پاشنه باریک هستند قرار می گیرد، هرچند که ممکن است این باریکی کفش از نظر سایرین افراطی باشد. در نهایت، این کفش با مجموعه ای از بند های تخت و مسطح که بخوبی در تمام مدت دویدن بسته باقی می مانند، عرضه شده است.

قسمت میانی کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)

قسمت رویه کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2، بر روی بستری از فوم لونارلون نایک (Nike Lunarlon foam) که بداخل قسمت جلویی کفش گسترش یافته و به سطح کف بیرونی آن منتهی می شود، جای گرفته است. این امر بواسطه وجود بالشتک های زیرسازی شده مناسبی که نقش بسیار خوبی در جذب و توزیع اثر نیروهای وارده بر آن ایفا می کنند، یک دوی نرم را برای شما مهیا می کند. تنها عیب این کفش اینست که در آن بازگشت انرژی وجود ندارد، در نتیجه کفش فاقد بازخورد یا قابلیت پاسخگویی می باشد.

همانطور که پیش از این عنوان شد، کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes) دارای پاشنه بسیار خوبی می باشد که ممکن است بعلت وجود سیستم حمایتی پویا و دینامیک تغییرناپذیر آن باشد. بالشتک های پاشنه کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2، همچون سایر قسمت های آن نرم و مخمل گونه می باشند که بمیزان بیشتری نیز در آن بکار رفته اند. این ویژگی بطور ویژه، مورد پسند افرادیکه ضربه های زیادی را در ناحیه پاشنه دریافت می کنند، واقع می شود. بعلاوه سیستم حمایتی پویای این کفش (Dynamic support system)، چرخش یا انحراف بیرونی مچ پا را بدون اعمال کنترل و مهار، بخوبی اصلاح می کند.

قسمت کف بیرونی کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)

تمام قسمت کف بیرونی کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)، بجز در ناحیه جلویی کفش که فوم لونارلون (Lunarlon foam) افت کرده است، از لاستیک کربنی BRS 1000 ساخته شده است. قسمت بیرونی کف این کفش، حاوی هیچ گونه برش و شیاری نمی باشد و دارای یک الگو یا نمایه پنجره ای/ وافل مانند مشابه می باشد که سطح تماس و اصطحکاک بسیار خوبی را برای آن فراهم کرده است. اینطور بنظر می رسد که برند نایک (Nike)، حجم مواد بکار برده در ساختار کف کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 نیز را در جهت رفع مشکلات مربوط به دوام پذیری آن، که بسیاری از مصرف کنندگان مدل اول این سری بدان معترض بوده اند، افزایش داده است.

نظرات در مورد کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس+2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)

در استفاده اولیه از کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes)، ممکن است انتظار داشته باشید تا زیرسازهای بالشتکی و ضربه گیر آن به احیای پاهای خسته شما کمک کنند. با اینکه این امر بواسطه فوم لونارلون (Lunarlon foam) تاحدی امکان پذیر است، اما بعلت باریک بودن ناحیه نگهدارنده انگشتان پا و ناراحتی ایجاد شده ناشی از آن، استفاده لذت بخش از کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 را سخت می کند. برند نایک (Nike) عملکرد بسیار خوبی در خصوص سایر اصلاحات و بروزرسانی های انجام گرفته بر روی کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 داشته است و بطور قطع قدم بزرگی در جهت بهبود دهی و پیشرفت این نسخه از کفش ورزشی نسبت به مدل اول آن داشته است.

حمایت ناشی از زیرسازها و ضربه گیرهای بالشتکی فراوانی که در پاشنه کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2 (Nike LunarEclipse+ 2 Running Shoes) تعبیه شده اند، بخوبی مورد پسند و تحسین ورزشکارانی که متحمل ضربات سنگین در پاشنه پا می شوند قرار خواهد گرفت. از سویی، آندسته از دوندگان که بیشتر ضربه های وارد شده را در ناحیه میانی و جلویی پا دریافت می کنند ، نرمی و راحتی، حمایت و دوام پذیری مشابهی را در طی دویدن تجربه خواهند کرد. اما جهت اطلاع دوندگان سرعتی باید عنوان کرد که ممکن هست بعلت نبود بازگشت انرژی در کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک لونار اکلیپس +2، در استفاده از آن مأیوس و ناامید شوند و آن انتظاری که دارند برآورد نشود.