راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes)

برند آدیداس (Adidas) با اعمال اصلاحات کوچک، باعث بهبود بخشیدن به یکی از محبوب ترین کفش های تخت مسابقه ای ماراتون در کل دنیا شده است.

کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes)، توسط دونده حرفه ای، هایل گبرسلاسی، در مسابقه دوی ماراتونی که در آن رکورد جهانی زد استفاده شده است که این امر در خصوص قابلیت های کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 جای هیچ بحثی باقی نمی گذارد. با گذر به هر مسابقه دویی، دوندگان زیادی دیده شده اند که کفش آدیوس اوریجینال (Original Adios) را به پا کرده اند و دوندگان حرفه ایی که برای برد دوی ماراتون بوستون، صعود به قله و مسیر دوی ایموژن(مسیر کوهی)، کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 را به عنوان کفش برنده خود انتخاب کرده اند. اینها همگی گواهی بر این امر هستند که کفش ورزشی آدیداس آدیوس 2 برای استفاده در جاده ها مهندسی شده است و قابلیت مدیریت تکنیکی این گونه مسیر ها را نیز دارد.

کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 بخوبی از زیرسازهای بالشتکی ضربه گیر نرم بهره مند شده است و یک کفش مسطح عملکردگرا با گذر بسیار خوب و پاخوری مناسب و سازگار با گستره وسیعی از انواع پاها می باشد. آدیداس هیچ نیازی به بازبینی کامل در کفش ورزشی آدیوس 2 نداشته و بسادگی تنها با بکارگیری تعدادی ترفند جزﺋـی مثبت در قسمت رویه، شیب پاشنه و کف بیرونی کفش، منجر به تولید نمونه ارتقا یافته ای از کفش ورزشی آدیوس 2 که از بهترین کفش های مسابقه ای و مخصوص دویدن موجود در بازار می باشد، شده است.

قسمت رویه کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes)

برند آدیداس (Adidas)، سرتاسر قسمت رویه کفش را بواسطه بکارگیری توری CoolEver بهمراه روکش های دوخت شده مشابه در آدیداس اوریجینال (Original Adidas)، مورد پوشش قرار داده است. در کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 از تقویت کننده های چرم سنتزی در قست بیرونی ناحیه ای که انگشتان پا قرار می گیرند و در واقع جاییکه بعضی از دوندگان ماندن جای پا بر روی توری را تجربه کرده اند، استفاده شده است. زیر پاشنه ای (heel cup) و ناحیه دور مچ کفش (تحت عنوان یقه یا collar)، تقریباً مثل نسخه قبلی کفش ورزشی آدیداس آدیوس 2 هستند با این تفاوت که در مقابله با ساییدگی از مواد مقاومتری در پاشنه کفش استفاده شده است. سیستم بندهای کفش، سنتی و مرسوم بوده که از طریق قسمت رویه کفش پاخور بسیار خوبی برای قسمت میانی آن فراهم می کند. آدیداس (Adidas) از طریق زبانه کفش، تور CoolEver خود را بکار برده است که کمی کم حجمتر از آدیوس اوریجینال می باشد.

پاخور کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2، مناسب و سازگار با گستره متنوعی از انواع پاها می باشد و پاخور متوسطی را در ناحیه پاشنه و قسمت میانی کفش فراهم می کند. این ویژگی بخصوص برای افرادی که پاهای پهنی دارند و در استفاده از کفش هایی که قسمت جلوی آنها باریک است دچار مشکل می شوند، نکته مثبتی بشمار می رود. قسمت رویه کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 بسیار سبک وزن و انعطاف پذیر می باشد اما ساختار آن برای یک کفش تخت مسابقه ای در این وزن، بیش از حد فنری و یا پرتابی می باشد.

قسمت میانی کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes)

زیرساز بالشتکی آدی پِرِن (Adiprene)، در ناحیه پاشنه و قسمت جلویی کفش بصورت تمام قد و بفراوانی قرار گرفته است که در عین ایجاد استحکام حس حمایتی مناسبی را فراهم می کند. برند آدیداس (Adidas) یک سازه فشرده EVA -بنام CMEVA- را به زیر آدی پِرِن (Adiprene) اضافه کرده است که به شکل پای فردیکه آنرا پوشیده در آمده و در عین حال در برابر کوبش های زیاد مقاومت خوبی نشان می دهد. کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes)، مناسب دوندگان طبیعی (دوندگان فاقد چرخش/انحراف در ناحیه مچ پا) می باشد چراکه در کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 هیچ نوع ستون میانی (مربوط بخش میانی و باریک تخت کفش) یا قسمت میانی با تراکم دوگانه جهت ایجاد حمایت افزون شده وجود ندارد. با این حال، آدیداس با توسعه سیستم پیچشی (torsion system) در قسمت میانی کفش، باعث کاهش ایجاد پیچش یا انحراف ناگهانی و چرخش در مراحل گام برداری شده است. در قوس زیرین کفش، تقریباً حمایتی مشاهده نمی شود که در مورد بیشتر کفش های مسابقه ای تخت صحت دارد و در نتیجه پاخور سنتی کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 مورد پسند و تحسین طرفداران برند آدیداس قرار خواهد گرفت.

هر کدام از شربندرهای تولیدی کفش ورزشی، دارای فوم های EVA متفاوتی هستند که هر کدام احساسات منحصر بفردی را القا می کنند. آدی پِرِن (Adiprene)، نسبت به سایر ضربه گیر و زیرسازهای بالشتکی محکمتر است که این امر باعث می شود بسیاری از دوندگان حسی که در ابتدای پوشیدن آن به آنها دست می دهد را نپسندند. با اینحال، کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 واقعاً عملکرد بسیار خوبی دارد و برای تمرینات و مسابقات سرعتی طولانی مسافت ساخته شده است. همچنین، بخوبی از پس مایل ها مسافت بر می آید که این بندرت در کفش های تخت مسابقه ای دیده می شود. اگرکه شما از آندسته دوندگانی هستید که تمرینات زیادی در کفش های تخت انجام می دهید و بدنبال کفشی هستید که شما را تا 500 مایل همراهی کند، کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes) بهترین انتخاب برای شما می باشد.

و اما تغییر مورد علاقه در آدیوس جدید، کاهش شیب پاشنه از 12 به 9 میلی متر می باشد. لذا با وجود اینکه اندازه لژ کفش تغییری نکرده و ثابت باقی مانده است، اما کاهش شیب پاشنه در اصل یاعث افزایش 3 میلی متری زیرسازهای بالشتکی تعبیه شده در قسمت جلویی کفش شده است. این افزایش ضربه گیرها در ناحیه جلویی کفش، مورد توجهتان قرار گرفته و بمقدار زیادی باعث بهبود تجربه دویدن در استفاده از این کفش ها می شود.

قسمت کف بیرونی کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes)

برند آدیداس (Adidas)، با بروزرسانی و افزودن یک سیستم پیچشی بلندتر (torsion system)، که در واقع یک واحد ترموپلاستیک تعبیه شده در ته کفش می باشد، موجب بهبودسازی و اصلاح حمایت از پا در حین مرحله جدا شدن انگشتان پا از زمین شده است. لاستیک کانتیننتال که در امتداد نواحی واجد پوشندگی بالا بکار گرفته شده است، باعث ایجاد مقداری کشش چسبناک در کفش، بویژه در جاده های خیس می گردد. یکی از ویژگی هایی که بسیار بدان علاقه مند خواهید شد، تعدادی برآمدگی های چسبناک است که برند آدیداس (Adidas) در ناحیه وسط و جلویی بخش میانی کف بیرونی بکار گرفته است که موجب برقراری تماس گیرای آن با زمین می شود. بعد از طی کردن تقریباً 200 مایل با کفش های ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes)، برخی از این برآمدگی ها تحلیل رفته اما همچنان مؤثر باقی می مانند.

برداشت های کلی از کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes)

بکارگیری اصطلاح "راندن یا سوار شدن" برای کفش ورزشی، یک مفهوم کاملاً نامشخص و مبهم می باشد که به چگونگی حس القا شده توسط کفش در حین ضربات دریافتی پا در مرحله جدا شدن نوک انگشتان پا از زمین اشاره دارد. کفش ورزشی آدیوس 2 (Adios 2) به مفهموم واقعی یک کفش تخت مسابقه ای بسیار نزدیک شده است که این امر آنرا به کفش بسیار محبوبی در بین دوندگان طراز اول(Elite)، طراز دوم(Sub-Elite)و دوندگان ماراتون تبدیل کرده است. آدیداس (Adidas) با کاهش شیب پاشنه، علاوه بر حفظ راحتی و محکمی بازخورد بالشتک بلند آدی پِرن (Adiprene)، به حسی که کفش القا می کند نیز بهبود بخشیده است. در حقیقت، حس ایجاد شده بقدری خوب هست که باعث می شود بجای کفش های سبک وزنتان هر از گاهی حس لذت استفاده از کفش آدیوس 2 (Adios 2) را در مسیرهای خارج از جاده ای -جنگلی/کوهستانی- تجربه کنید.

در حالیکه کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes) بیشتر مناسب دوندگان طبیعی می باشد(که مستعد چرخش یا انحراف قوزک پا در حین دویدن نیستند)، اما می توان آنرا به دوندگانی که قوزک پایشان بسمت بیرون یا درون انحراف دارد نیز بعنوان یک کفش مسابقه روزانه حمایتی، بویژه برای دوی مارتون، معرفی نمود. عدم وجود حمایت در قسمت میانی کفش، بواسطه سیستم پیچشی کفش جبران شده است که حمایت کافی برای کفش ورزشی و مسابقه ای مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 را فراهم می کند. دوام پذیری در کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 بعنوان یک کفش تخت مسابقه ای، فوق العاده است و آندسته از افرادیکه بدنبال یک کفش ورزشی با تمام قابلیت ها جهت دویدن در مسافات کوتاه تا مسافات ماراتونی هستند، نیازی به جستجوی بیشتر ندارند!

آدیداس (Adidas) به رکورد کفش مارتون خود بسیار افتخار می ورزد و انعکاس این امر در قیمت آن نیز بخوبی بارز است. با توجه به قیمت 115 دلاری کفش ورزشی مخصوص دویدن آدیداس آدیوس 2 (Adidas Adios 2 Running Shoes)، قیمت آن به نسبت مدل های رقیبش بسیار بیشتر می باشد که این می تواند علتی برای عدم انتخاب آن توسط برخی دوندگان باشد.