راهنمای خرید کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)

کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)، یک کفش ورزشی استقامتی فوق العاده راحت و منعطف است. شیب پاشنه کمتر و وزن سبکتر آن از حجم کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 کاسته و باعث رفع سنگینی و بدقوارگی آن شده است که بطور معمول در کفش های ورزشی استقامتی دیده می شود. بطور قطع کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 یک گزینه حتمی برای آندسته از افرادی می باشد که بدنبال تغییر یا پیشروی بسمت کفشی ورزشی با شیب پاشنه کوتاهتر هستند.

با وجود تحسین بسیاری و همچنین مخالفت های تعدادی از طرفداران، برند ساکونی (Saucony) بطور شجاعانه ای به بازبینی کفش ورزشی هوریکین یا در واقع کفش ورزشی استقامتی مخصوص دویدن خود پرداخته و کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14) را تولید کرده است. بروزرسانی های جدید برند ساکونی در کفش ورزشی پاورگرید هوریکین 14، با صفحه هندسه قوی یا "Geometry of Strong" به نمایش گذاشته شده است که باعث کاهش انحراف از شیب پاشنه تا نوک آن شده است. این کاهش، دوندگان را تشویق می کند تا بتوانند جهش های بلندتری داشته باشند و بروی قسمت میانی پا فرود بیایند، که با توجه به اینکه نیروهای تأثیرگذار در این ناحیه بطور یکنواخت تری توزیع می شوند، کارآیی دو بمیزان زیادی بالا می رود. این کاهش نه تنها به دوندگان اجازه می دهد که بیشتر جلو بروند بلکه از میزان استقامت و قدرت سیستم ضربه گیری نیز نمی کاهد.

برداشت های اولیه از کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)

راهنمای خرید کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)

کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)، حتی به لحاظ ظاهری نیز نسبت به مدل های پیشین آن بسیار متفاوت می باشد. اولین نکته ای که در کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 جلب توجه می کند، کاهش کلی حجم و اندازه آن است. کاهش اعمال شده در قسمت میانی و تغییر سیستم پاخور ساک (Sauc fit system)، بطور قطع در این امر نقش داشته است. بعلاوه، کنترل های استقامتی برجسته ای که بطور معمول بر روی کفش های استقامتی مرسوم دیده می شوند، از جمله ستون میانی بزرگ و لایی دوتایی تعریف شده، در کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 به لحاظ ظاهری محسوس نمی باشند. به محض به پا کردن کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14، پاخور مناسب و اندازه آن مورد تحسینتان قرار می گیرد. همچنین در اولین قدم هایی که با کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 بر می دارید، نرمی بالشتک های آن توجه شما را بخوبی جلب خواهد کرد.

قسمت رویه کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)

راهنمای خرید کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)

قسمت رویی کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14(Hurricane 14)، اندازه و کاملاً راحت می باشد. توری باز چگال دوگانه آن، تمام قسمت رویی کفش که از پارچه ای سبک و هوارسان تشکیل شده است را می پوشاند. روکش های کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 همچون نسخه قبلی آن، هوریکین 13، کاملاً آزاد بوده و بصورت یک دوخت ترکیبی از مواد روی کفش را پوشش داده اند و بداخل سیستم پاخور ساک (Sauc Fit system) جاسازی شده اند. در واقع این سیستم جایگزین سیستم قفلی قوس (Arch Lock system) موجود در کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 13 شده است، که پا را بخوبی در جای خود قفل کرده و پاخوری راحت و اندازه را مهیا می نمود. بعلاوه سیستم Arch Lock system، حرکات مستقل بیشتری را در مابین پاشنه و بخش میانی ممکن می ساخت. اما در رابطه با قسمت رویه کفش ورزشی هوریکین 14 (Hurricane 14)، اینطور به نظر می رسد که در حرکت با پا هماهنگ بوده و هیچ ناراحتیی ایجاد نمی کند. آنچه که بیشتر در خصوص قسمت رویه کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 تحسین برانگیز است، نه تنها انعطاف پذیری رویه آن بلکه عدم نیاز به استراحت های میانی در بین تمرینات ورزشی دو می باشد.

بندهای تخت و مسطح کشدار کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)، در طی تمام مسیر دو بسته باقی می مانند. مسطح و کشدار بودن این بندها، هر دو در کنار هم باعث کاهش فشار اضافی وارده به روی پا شده است. یک ویژگی منحصر بفرد دیگر در آن، قرارگیری یک جیب کوچک بدرون زبانه کفش می باشد که به اندازه یک کلید اتوموبیل می باشد!

قسمت میانی کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)

راهنمای خرید کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)

حقیقتاً بهترین تغییر در جهت بروزرسانی کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14، در قسمت میانی آن اعمال شده است. اولین بازبینی اساسی انجام گرفته قسمت میانی کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14، کاهش میزان شیب پاشنه از مدل مرسوم 12 میلی متری به 8 میلی متر می باشد. این کاهش شیب پاشنه، به کاهش وزن کلی کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 بمیزان 1.2 اونس کمک کرده است، که استقامت طبیعی بسیار بهتری را موجب می شود. ترکیب مواد بکار رفته در این قسمت نیز در جهت کمک به کاهش حجم و بهبود بخشیدن به انعطاف پذیری و راحتی آن، تغییر کرده است. برند ساکونی (Saucony) بجای استفاده از فوم پروگرید (Progrid)، از فوم سبکتر و نرمتر خود با نام پاورفوم (POWERfoam) در ساخت کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 استفاده کرده است. شما براحتی متوجه انعطاف پذیری این فوم خواهید شد، اما آنچه شما را بیشتر از همه تحت تأثیر قرار می دهد بالشتک های ضربه گیر فوق نرم و مرغوب آن می باشد.

در کفش ورزشی هوریکین برند ساکونی، جهت کنترل و مهار چرخش بیش از اندازه قوزک پای ورزشکاران، همچنان از لایی با تراکم دوگانه استفاده شده است. اما علاوه بر آن، از یک ماده جدیدتر SSL نیز استفاده کرده که از وزن و حجم کفش کاسته و همچنین به ادغام و پیوستگی آن بدرون کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 کمک می کند. یک پل ترموپلاستیک بسیار کوچک نیز جایگزین پل حمایتی موجود در قسمت میانی کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 شده است، که بجای مهیا کردن استقامت پیچشی، به ضربه گیری و دور کردن اثر پاشنه کمک می کند. کاربرد این پل بسیار هوشمندانه بوده است، بطوریکه نه تنها باعث ارتقای سیستم بالشتکی کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 می شود، بلکه با عدم مهار انعطاف پذیری قسمت جلویی پا بواسطه یک پل پلاستیکی بزرگ، موجب افزایش انعطاف پذیری آن می شود. در کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14، یک پاشنه SRC مجزا وجود دارد که توانایی جذب مناسب شوک و همچنین یک گذر بی نقص روان از پاشنه به نوک پا را در حین سیکل گام برداری فراهم می کند.

قسمت کف بیرونی کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)

کفش ورزشی هوریکین برند ساکونی، بعلت تعبیه لاستیک IBR+ بصورت قطعات متعدد در قسمت جلویی کفش، از انعطاف پذیری بسیار بیشتری برخوردار شده است. لاستیک کربنی XT 900 که به نظر دوام پذیری بالایی دارد، به روی پاشنه قرار می گیرد و اصطحکاک بسیار خوبی را برای آن فراهم می کند. حتی با پوشیدن کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 در بیش از 100 مایل، نشانه های خیلی کمی از فرسودگی و سایش در آن نمایان می شود. ظرفیت پیمایشی کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14، اگر بیشتر نباشد، حداقل تا 500 مایل کارآیی دارد.

نظرات در مورد کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)

اینطور بنظر می رسد که برند ساکونی (Saucony) عملکرد موفقیت آمیزی در ساماندهی مجدد کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 داشته و این را بویژه با کاهش شیب پاشنه 8 میلی متری آن از 12 میلی متر، به عمل رسانده است. کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14)، کاملاً مناسب آندسته از دوندگانیست که بدنبال کفش های محبوبتر این شرکت با شیب پاشنه کمتر از جمله میراج(Mirage) یا کورتانا(Cortana) و یا کفش هایی با اندازه مشابه می باشند.

این رویکرد کاهشی، حرکت و پیشروی آسان و مناسبی را ممکن می سازد چرا که زمانی در اختیار آشیل و ساق های پا قرار داده می شود تا با تغییر ایجاد شده در پاشنه وفق یابند. بعلاوه کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14) ترکیبی فوق العاده از استقامت و ثبات بالا و زیرسازهای بالشتکی نرم می باشد. شما در مسافت های بالاتر از 10 مایل می توانید از کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 لذت ببرید و بویژه در روزهایی که پاهایتان احساس خستگی کرده یا دردناک می باشد، بخوبی می توانید از آن استفاده کرده و قدردان آن خواهید بود. بطوریکه کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14، تجربه دوی نرم، روان و راحتی را بدون اینکه نیاز به تقریباً هیچ استراحتی داشته باشید برایتان به ارمغات می آورد.

برای آندسته از دوندگانی که عادت به دویدن در کفش هایی با شیب پاشنه 12 میلی متری دارند، باید هشدار داد که ممکن است در استفاده اولیه از کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 (Saucony PowerGrid Hurricane 14) مقداری احساس ناراحتی بویژه در ناحیه ساق پا داشته باشید. البته جای نگرانی نیست اما قطعاً باید سعی کنید که مسافت های پیمایشی خود را بطور تدریجی بیفزایید و به پاهایتان اجازه دهید به تغییر شیب پاشنه ایجاد شده در کفش ورزشی ساکونی پاورگرید هوریکین 14 عادت کنند.