راهنمای خرید کفش های ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر Asics DS Trainer 16

اگر شما جزو دوندگانی هستید که نیاز به پایداری و ایجاد تعادل برای جلوگیری از انحراف و چرخش مازاد در ناحیه مچ پا بویژه در حین تمرین دو دارید، دی اس ترینر 16 (DS Trainer 16) کفش ورزشی بسیار مناسبی است که بین کفش ها با ویژگی حمایتی قوی در پیمودن مسافات بالا و کفش های مسابقه ای شما جای می گیرد.

اطلاعات عمومی در رابطه با کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر 16 (Asics DS Trainer 16)

راهنمای خرید کفش های ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر Asics DS Trainer 16

کفش دی اس ترینر (DS Trainer ) به عنوان یک کفش ورزشی سبک وزن که در آن پایداری و استقامت ارتقا یافته ، به بازار عرضه شده است. حروف DS از Duo sole برگرفته شده است که به معنای کف دوتایی می باشد. کف این نوع کفش ترکیبی از دو ماده کفی متفاوت هست که استحکام و احساس سبکی برای دویدن را به ارمغان می آورد. سری کفش های ورزشی اسیکس دی اس ترینر (DS Trainer )-هم مدل ورزشی و هم مدل مسابقه ای آن- بسیار معروف بوده و اسیکس (Asics) سعی بر این داشته تا با حفظ جوانب و ویژگی های که باعث موفقیت این کفش شده است، تنها با افزودنی مقداری جزﺋیات از جمله سیستم کلاچینگ یا بعبارتی نگهدارنده پاشنه و در نتیجه عدم تکان خوردن پا در داخل کفش حین حرکت، اراﺋه خط راهنما و راه حلهایی برای سبکتر کردن کفش در ارتقای آن بکوشد.

برداشت های اولیه از کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر 16(Asics DS Trainer 16)

راهنمای خرید کفش های ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر Asics DS Trainer 16

قطعا اولین برداشت شما از این کفش، رنگ قرمز مسابقه ای بسیار خوب آن هست. ممکن هست سطحی بنظر برسد اما ظاهر زیبای یک کفش مخصوص دویدن نیز حاﺋز اهمیت است و کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر (DS Trainer) براستی در این رنگ زیبا بسیار چشمگیر و متمایز بنظر می رسد.

زمانیکه کفش را از جعبه آن خارج می کنید دومین جنبه ای که شما را تحت تأثیر قرار می دهد مربوط به وزن آن است: دی اس ترینر (DS Trainer) بعنوان یک کفش، بسیار سبک است بطوریکه می توانید از آن در مسافات 10-15 مایلی تمرین دویدن خود استفاده کنید.

بدون تأمل بندهای کفش را بسته و اولین تست دویدن 10 کیلومتری را با آنها شروع کنید.

قسمت میانی کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر 16(Asics DS Trainer 16)

قسمت میانی Trainer 16 از فوم سولیت Asics در دو تراکم و چگالی متفاوت تهیه شده است: سفت تر در ناحیه پاشنه و نرمتر در ناحیه جلوی پا. این اولین نکته ایست که در اولین تست دوی خود متوجه آن می شوید: قسمت جلوی پا بسیار منعطف است که بعداً در رابطه با آن بیشتر توضیح داده می شود.

ساختار میانی کفش، از عوامل اصلی در کنترل پایداری و حرکت پا در قسمت کف آن می باشد. بدین صورت که با قرارگیری یک تکه فوم در ناحیه داخلی قسمت میانی کفش که از زیر پاشنه تا بالای کفش را در بر می گیرد و با استفاده از سیستم فضایی تراستیک -تکه ای از ترموپلاستیک که در زیر انحنای پا قرار گرفته است- ساییدگی در کف کفش کنترل می شود.

علاوه بر سیستم فضایی تراستیک، Asics با تعبیه یک پلاستیک دیگر در این مدل آنرا به یک تراستیک رانشی مجهز کرده است که این پلاستیک در حین قدم برداشتن خم شده و در حین جدا شدن انگشتان پا از زمین سریعاً به موقعیت اول خود بر می گردد.

کفی بیرونی کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر 16(Asics DS Trainer 16)

ابدای جدید در خصوص دی اس ترینر 16 (DS Trainer 16)، خط هدایتی یا یک شیار منعطف (حک شده) عمودی می باشد که گام برداشتن طبیعی را تقویت کرده و موجب قرار دادن صحیح پا در راستای مرکز جاذبه زمین در تمام مراحل حرکتی می شود.

شیار منعطف (حکاکی ها) موجود در کفی بیرونی، چندان عمقی نبوده و با اینکه تعداد آنها زیاد نمی باشد، اما با توجه به اینکه بطور مؤثری جای گرفتند به جدایی سریع انگشتان پا از زمین در حین حرکت کمک می کنند.

قسمت بالایی کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر 16(Asics DS Trainer 16)

قسمت رویی دی اس ترینر ( DS Trainer ) نقطه قوت و شاخصه این کفش می باشد.

ناحیه قرارگیری انگشتان پا عریض و باز می باشد (تنها ایرادی احتمالی آن اینست که امکان دارد برایتان کمی بیش از اندازه عریض باشد). در این کفش عملاً هیچ رویه ای وجود ندارد و این حس به شما دست می دهد که گویی فقط جوراب به پا دارید.

یک ماده کششی (نقره ای به همراه نقاط قرمز در تصاویر) در مابین توری کفش قرار گرفته تا همگام با انبساط پا منبسط شده و بدین ترتیب از آزار پا ممانعت کند.

بندهای نامتقارن این کفش می تواند مورد پسند شما واقع شود. بسیاری از اینکه بندهای یک کفش را در بالای پا احساس کنند بیزار هستند. شما هم اگر مسافتی را با چنین کفش هایی ورزشی بدوید از آن دل خوشی نخواهید داشت. بسیاری از افراد که نسبت به حس و حضور بند بر روی پا حساسیت دارند، بطور معمول کفش هایی که زبانه های پد دار دارند را ترجیح می دهند، چراکه به نامحسوس شدن وجود بندها بر روی پا کمک می کند. اما بندهای نامتقارن نبوغ خالص هستند. این بندها در وسط پا قرار نمی گیرند، بلکه بر اساس شکل استخوان پای شما شکل و فرم می گیرند. حتی با وجود زبانه بسیار کوچکی که روی کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر(DS Trainer) وجود دارد، بندهای کفش پای شما آزار نمی دهند و این واقعاً بسیار خوب است.

در آخر، سیستم کلاچینگ یا نگهدارنده پاشنه. این سیستم در اصل یک سازه و ساخت متفاوت در پاشنه است. بطوریکه یک حصار پلاستیکی بر روی سطح خارجی کفش (در جهت مخالف داخل پاشنه که در عمده کفش های دو دیده می شود) قرار گرفته و کمی بیشتر از صرفاً یک خط باریک پلاستیکی است. این ناحیه با بستن بند کفش ها فشرده می شود (دو سوراخ آخر به این مؤلفه متصل هستند) و پاشنه پایتان را بطور محکم در جایگاه خود نگه می دارد. نیازی نیست نگران باشید، فوم یدکی که در داخل کفش وجود دارد باعث نرم شدن و راحتی کفش می شود.

نظرات در مورد کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر 16(Asics DS Trainer 16)

شما براحتی می توانید متوجه برخی از جوانب تکنیکی مربوط به دی اس ترینر(DS Trainer) شوید (بندهای متقارن، سیستم کلاچینگ پاشنه و انعطاف در ناحیه جلویی پا) اما برخی دیگر از این جوانب (از جمله خط راهنما) چندان محسوس نمی باشد، اما مسـﺋله مهمی نیست: در واقع هرآنچه که در ایجاد حس نهایی شما نقش داشته باشد مؤثر واقع شده است.

دویدن با کفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر سریع هست. این کفش در ناحیه جلوی پا برای یک ورزشکار استقامتی بسیار نرم و منعطف هست، و این ویژگیی هست که شما به سرعت به آن پی می برید. وزن کفش نزدیک به 10.5 اونس هست که کمتر از میزان تبلیغ شده توسط اسیکس (Asics ) میباشد که 10 اونس اعلام شده بیشتر می باشد، اما این میزان در مورد یک کفش مخصوص دویدن اهمیت محسوسی ندارد. دی اس 16 (DS 16) یک کفش ورزشی سبک، باز و منفذدار هست، بطوریکه تقریباً احساس می کنید یک کفش مسابقه مخصوص دویدن است هرچند ویژگی حمایتی و استحکام آن بجای خود باقی است!

می توانید ازکفش ورزشی مخصوص دویدن اسیکس دی اس ترینر بطور اختصاصی برای دویدن در مسافات 10 کیلومتری استفاده کنید.