راهنمای انتخاب و خرید اینترنتی شلوار جین مناسب در 3 مرحله

همانطور که در راهنمای پایه ای خودمان در خصوص اندازه بودن پوشاک عنوان کردیم، خرید شلوار جین در اندازه دقیقاً مناسب خود می تواند بطور بارزی سخت باشد، بنابراین تصمیم به نوشتن یک راهنمایی دقیقتر مبنی بر اینکه "چطور در خرید اینترنتی یک شلوار جین اندازه را انتخاب کنیم"، گرفتیم. چراکه بیشتر وقت شما در مغازه های شلوغ خیابان ها و صف اتاقهای پرو گرفته می شود و گاهاً حتی تمام این تلاشها نیز نمی تواند شما را از یک انتخاب عجولانه باز دارد.

در ابتدا بجای انجام هر گونه خریدی، یک متر اندازه گیری برداشته و خودتان را اندازه بگیرید. با درست انجام دادن اینکار، شما می توانید بدون اینکه نیاز به پرو داشته باشد، با اعتماد بنفس به خرید اینترنتی شلوار جین اندازه خودتان بپردازید. همچنین با اینکار به احتمال زیاد پولتان را صرف هزینه خرید یک جفت شلوار جین بسیار بسیار خوب خواهید کرد. در ادامه این متن، به 3 مرحله مهم جهت انتخاب شلوار جین مناسب می پردازیم.

1. تعیین یک شلوار جین با برش و دوخت مناسب

راهنمای انتخاب و خرید اینترنتی شلوار جین مناسب در 3 مرحله

برش شلوار جین در واقع به این بر می گردد که آن شلوار جین چقدر تنگ یا گشاد است.در فروشگاه اینترنتی maxi ، انواع شلوار جین با 3 برش اصلی را جهت خرید اینترنتی به شما اراﺋـه می دهیم.

برش راسته/اصلی یا اوریجینال: این نوع برش از شلوار جین، در قسمت جلو کمی جای بازی دارد؛ اگر پارچه این نوع شلوار جین را بکشید، باید در حدود 1.5 تا 2 اینچ کش بیاید و جا باز کند. این بهترین گزینه برای دستیابی به یک ظاهر رسمی و معقول می باشد. بنابراین اگر بدنبال پوشیدن شلوار جین خود با یک بلوز یا کت تک اسپرت هستید، احتمالاً این نوع برش بهترین گزینه در انتخاب یک شلوار جین برای شما می باشد.

برش اسلیم یا باریک: این نوع برش، یک برش متوسط بین اسکینی و اوریجینال یا راسته است. شما ممکن است در محیط کار بتوانید از پوشیدن شلوار جین با برش اسلیم استفاده ببرید اما احتمالاً بهتر است در اینگونه موقعیت ها بجای آن از شلوار کتان با برش اسلیم استفاده کنید. در مراسم غیر رسمی، شلوار جین دارای این نوع برش برای آندسته از افرادی که متمایل به پوشیدن شلوار جین با برش اسکینی نیستند، مناسب می باشد.

شلوار جین با برش اسکینی: انواع شلوار جین اسکینی یا چسبان در طی 5 سال گذشته بخوبی در جامعه جا باز کرده اند و در حالیکه بسته به نظر و سلیقه دارد اما شلوار جین اسکینی در افرادی با یک قالب بدنی باریکتر بسیار خوب بنظر می رسد. اما برای آندسته از افرادیکه قالب بدنتان به صورت بیضی می باشد باید هشدار داد که از پوشیدن این نوع شلوار جین خودداری کنید. شلوار جین تنگ یا اسکینی جین اغلب با کفش های نسبتاً غیر رسمی یا کفشهای ورزشی ترینر و ظواهر غیر رسمی بهترین ست را برای شما به ارمغان می آورد.

راهنمای انتخاب و خرید اینترنتی شلوار جین مناسب در 3 مرحله

یک تذکر در خصوص شلوار جین دمپا(اصطلاحاً برش بوت): در این مورد بخصوص باید عنوان نمود که در حال حاضر شلوار جین دمپا از مد افتاده و برای پوشیدن با انواع کفش ورزشی ترینر یا کفش اسمارت/هوشمند طراحی نشده است. اگرکه شما بطور مرتب بوت های سنگین به پا می کنید و چندان تمایلی به پوشیدن شلوار جین خیلی چسبان ندارید پس خرید شلوار جین دمپا برایتان ضروریست، اما هیچ گاه آنرا با کفش های سبکتر و ورزشی نپوشید چراکه بهیچ عنوان ست خوبی را اراﺋـه نخواهند داد.

2. شلوار جین مدنظر را بر روی کمر خود نگه دارید.

شلوار جین باید به روی کمر قرار بگیرد. این بدین معناست که زمانیکه با آن بدون کمربند راه می روید، نباید از کمرتان به پایین بیفتد تا حدیکه لباس زیرتان مشخص شود. از طرفی، یک شلوار جین نباید آنقدر تنگ باشد که در بستن دکمه های آن دچار مشکل شوید. اینها مواردیست که باید حتماً در خرید اینترنتی یک شلوار جین در نظر داشته باشید، بطوریکه اجتناب از اینها با گرفتن اندازه درست ممکن می باشد.

اندازه گیری کمر کار بسیار راحتیست بنابراین هیچ بهانه ای برای درست انجام ندادنش نمی تواند وجود داشته باشد!

3. شما همیشه می توانید یک شلوار جین کوتاهتر بگیرید، اما بلندتر امکان پذیر نیست!

درازای شلوار جین از داخل آن، انتهای شلوار جین تا فاق آن (نه جاییکه کمربند بسته می شود)، اندازه گیری می شود. درازای داخل شلوار جین بطور معمول نواحیی را شامل می شود که بیشترین مساﺋـل را ایجاد می کنند و در بیشتر اوقات بدین علت می باشد که انجام خرید خیلی زمان بر هست و شلوارها روی هم روی زمین تنبار شده و بهمین جهت بدقواره و آویزان به نظر آمده و خاکی شده اند.

بار دیگر تأکید می شود، یک متر اندازه گیری برداشته و اندازه هایتان را بگیرید. تنها یکی از مزیت های خرید اینترنتی اینست که در صورتیکه یک شلوار جین بلند را خریداری کنید، همیشه می توانید تغییرش داده و کوتاهش کنید. این تنها مقدار خیلی کمی برایتان هزینه خواهد داشت که در برابر اینکه ناچار به خرید یک شلوار جین کاملاً جدید شوید، بسیار بصرفه تر خواهد بود.

از چه مواردی باید اجتناب کنیم؟

راهنمای انتخاب و خرید اینترنتی شلوار جین مناسب در 3 مرحله

چه چیزی در اینجا اشتباه پیش رفته است؟ در خصوص هر 3 مورد ذکر شده، مردان برنامه "تخت گاز یا Top Gear" طوری مدیریت کردند که شلوار جین دمپای خود را با کفش های رسمی جفت و ست کنند! علاوه بر این اشتباه فاحش، شلوار جین آنها تا روی زمین کشیده شده و جدا از کثیف شدن، در حین راه رفتن باعث ایجاد پارگی در آن می شده است. در اینجا نه سبک و نه کیفیت، هیچ کدام مؤثر واقع نشده است.

-