تاریخچه جین ها

آیا تا به حال علاقه داشتید که در مورد تاریخ شلوار جین بدانید؟ ما نکات کلیدی را در مورد تاریخچه جین ها برای شما ارائه دادیم.

بقیه پست های ما را در آیکون ها بررسی کنید.

منشا شلوار جین تاریخ طولانی دارد. به طور خلاصه، گزارش شده است که منشا شلوار جین از جنوا در ایتالیا می باشد که توسط یک دسته از ملوانان در منطقه توزیع شد.

در ابتدا این شلوارها برای کارگران کارخانه و معدن در سراسر آمریکای شمالی، تقریبا مانند یک لباس معمولی بودند، زیرا آنها نیاز به یک شلواری داشتند که بتواند در برابر سایش و پاره شدن مقاوم باشد.

شلوار جین برای کارگران طبقه کارگر روستایی و فقیر مفید بود چرا که آنها مجبور نیستند به طور مرتب هزینه های زیادی برای شلوار خرج کنند. این شلوارها از قبل از قرن بیستم به عنوان کارا ترین شلوارها بوده اند و در آینده نیز بزرگترین نماد کارآیی خود را حفظ خواهند کرد.

اکنون با 100 سال پرش به جلو این شلوار ها بصورت جین های امروزی درآمده اند. که دلیل موفقیت آنها بخاطر ساختار فیزیکی شان می باشد.

تاریخچه جین ها

جینهای مد ابتدایی ( مدهای قدیم)

زمانی که آنها شروع به پوشیدن با لباس های غیر رسمی کردند، نمادی شگفت انگیز الهام گرفته از مارلون براندو در فیلم "The Wild One" در سال 1332 و دو سال بعد از جیمز دین در فیلم "Rebel without Cause" بودند.

در صورتی که این شلوارها در این فیلم ها نشان دهنده یک ژست همبستگی بود و نه یک مد. این بیشتر جوانان را به عنوان جنگ های خارج از کشور تحت تاثیر قرار داده و نژادپرستی ایدئولوژی خود را از عصر جدید نمادگرایی به اجرا درآورد.

تاریخچه جین ها

عصر مدرن

جینها به عنوان مقررات تجارت جهانی در اواخر دهه 1349 آزادتر شده و بیشتر در دسترس عموم قرار گرفته و راه خود را بر روی قفسه های مغازه ها تقریبا در هر کشوری در جهان پیدا کردند.

از این نمونه های ملایم در دهه 1359، دوران جدیدی از شلوار جین بوجود آمد زیرا آنها تغییر یافتند تا شیک شوند و به نمادی از مد، جنس و شیوه زندگی تبدیل شوند. طراحان اروپایی استایل این شلوارها را بیشتر ارتقا دادند.

جینهای پاره و فدد، اسلیم، شلوارک های جین، همه آنها در راستای استایلی برای پوشیدن بطور روزمره تبدیل شده و این توانایی را پیدا کردند که به عنوان آخرین مد به رسمیت شناخته شوند.

تاریخچه جین ها

جینهای حاشیه دار یا گرد بافت

از آنجایی که آنها کیفیت منحصر به فرد خود را کاهش داده بودند، دنیم بصورت خام بدون شستشو و بدون تیمار با ماده خاصی فروخته می شد و در اوایل قرن بیستم کارگران متوجه شدند که می توانند با جمع کردن و چروک کردن جینها فیت راحت تری داشته باشند.

ژاپن رویاهایی برای ایجاد جین بسیار خوب و بی نظیر داشت و جذابیت فرهنگ جین را برای گسترش تولید در اواخر دهه 1329 مخلوط کرد. که در اوایل دهه 1349، موفق به ایجاد طرح های جدید شد.

از آن به بعد، جین از ژاپن به عنوان کشوری برای بهبود ویژگی های این شلوار مشهور شده است. که از یک نساجی قدیمی برای بافت پارچه های گرد بافت استفاده کردند همچنین برای رنگامیزی آنها نیز از رنگ طبیعی استفاده کردند.

تاریخچه جین ها