تاریخچه بوت های بیابانی

تاریخچه بوت بیابانینیز جالب است زیرا بوت شیکی می باشد. این داستان مختصر تاریخ نشان می دهد که ریشه های بوت، از بیابان های آفریقای شمالی به خیابان های لندن می آید.

در مورد ویژگی های استایل مردان بیشتر بخوانید

یک رویداد ساده می تواند به راحتی تاریخ را تغییر دهد، حتی اگر این فقط یک تغییر مربوط به لباس مردانه باشد. سال 1320 در اواسط جنگ بود، یک سرباز به نام ناتان کلارک به جنگ رفته بود رفت دو مأموریت داشت: یکی حفاظت از کشورش بود و دیگری کشف طرح های جدید برای شرکت کفش خانوادگی اش به نام کلارکس.

ناتان کلارک عضو ارتش هشتم بود و به بورما اعزام شده بود. آنجا بود که کلارک متوجه شد که چند مأمور چوکایی به رنگ شنی با ظاهر خاص پوشیده بودند که بوت های عملی بودند و راحت تر می شد آنها را پوشید.

تاریخچه بوت های بیابانی

پس از بررسی بوت خود، متوجه شد که وقتی که چکمه های نظامی سنتی باعث شکست سربازان آفریقای جنوبی در بیابان شد بعد از آن به آنها دستور داده شده بود که این بوتهای چوکا را بپوشند. چکمه ها از بازار قاهره وارد شده بودند که سبک وزن بوده (به طوری که دویدن با آنها آسان تر بود)، دارای یک زیره چسبنده (برای تعادل در هر نوع زمینی) و با دوام بودند. آنها همچنین دارای یک رویه جیر بوده که راحت بوده و مناسب در مقابل دماهای بالا و عرق کردن بودند.

در آن زمان، ناتان کلارک متوجه شد که این بوتها دقیقا همان چیزی هستند که او دنبالش بود. او زمان را هدر نداد و بلافاصله شروع به ارسال طرح به برادرش در اداره کلارک در سامرست انگلستان کرد. برادرش، بانکورت، با ناامیدی تمام این کفش ها را بسیار غیررسمی دانست که هیچ تناسبی با طرح های محافظه کارانه و سنتی که براساس آنها کلارکس شناخته شده بود نداشت.

تاریخچه بوت های بیابانی

این موضوع تا سال 1328 تا زمانی که ناتان فرصتی برای تکمیل طرح جدید بوت نداشت راکد ماند. اما حتی پس از آن هم او همچنان بخاطر پیشنهاد این کفش های نامناسب و بی ربط با مقاومت تیم کلارکس مواجه بود. در واقع، تیم در تلاش برای منحرف کردن ناتان، او را به آمریكا فرستاد كه این کار نتیجه متضادی را به همراه داشت.

بوتهای خلق شده توسط این فرد تحت عنوان "بوت بیابان" در نمایشگاه کفش شیکاگو افتتاح شد و با موفقیت آنی در بازار آمریکا روبرو شد. آنها ارزان و راحت و بسیار شیک بودند.

تاریخچه بوت های بیابانی

پس از موفقیت در آمریکا، جوانان پاریس و لندن به سرعت به دنبال آن رفته و بوت بیابانی را به عنوان یک جنبش جهانی تقویت کردند. امروزه، این بوتها جایگزین مناسب برای یک کفش ورزش چرمی یا بروگو می باشند. تنظیم کردن این بوتها برای استایل آسان بوده و یک کالای اساسی کلاسیک برای هر پوشش مردانه ای محسوب می شوند. فراموش نکنید که از بوت های خود با یک اسپری کرپ پروتکت محافظت کنید، این اسپری مایعات رااز بوتهای شما دفع کرده و بوت های شما را سالم و نو نگه می دارد.

تاریخچه بوت های بیابانی

نحوه پوشیدن بوتهای بیابانی

هنگامی که بوتهای بیابانی کلارکس اورجینال را انتخاب می کنید، همیشه به دنبال خلق یک ظاهر ییلاقی باشید. برای این فصل پاییز شما ملزم به انتخاب لباس های گرم هستید که در عین حال شما را خوش لباس نیز نشان دهد. بدین منظور می توانید یک جفت بوت بیابانی مشکی و یک جین اسلیم مشکی را انتخاب کنید. یک بلوز را بصورت لایه ای پوشیده و درنهایت یک اورکت مشکی را بپوشید.

تاریخچه بوت های بیابانی

راهنمای سریع در مورد تاریخچه بوتهای بیابانی

نکته آخر

آیا شما کلا در مورد این بوتهای بیابانی آگاهی و اطلاع پیدا کردید؟ در حال حاضر که شما درک کاملی از تاریخ غنی بوت کلاسیک دارید، حدس می زنید که شما خیلی متقاعد شده اید که یک جفت از آنها را داشته باشید؟

در اینجا در آیدل اچ کیو ما عاشق قطعات پوشاک کلاسیک و اصلی هستیم. بوت بیابانی قطعا یکی از این قطعات اصلی در لیست ما می باشد. این بوتها آسان برای پوشیدن با هر شلواری، از شلوار جین دنیم لبه دار تا کتان می باشند. بوتهای کلارک اورجینال بخاطر داشتن کیفیتشان تا به امروز این اسم را حفظ کرده و بدون شک این تاریخچه خود را تا به امروز همچنان قوی نگه داشته اند. این بوتها دارای رنگهای متنوعی از مشکی تا رنگ شنی می باشند، بنابراین شما چه کفش بیابانی را برای آینده خود می خواهید انتخاب کنید؟