از کت چرمی خود چطور مراقبت کنید

کت های چرم بسیار خنک هستند اما نیاز به مراقبت بالایی دارند. در این راهنما ما به شما درباره چگونگی نگهداری آنها اطلاعاتی را ارائه دادیم.

برای اینکه بدانید که چطور آن را بپوشید بقیه مطالب ما را ببینید.

کاپشن چرم از فصلی به فصل دیگر همراه شما می باشد و شما کاملاً آن را دوست دارید. شما این کت چرمی را بعد از آن همه شب های طولانی که هنگام ملاقات با دوستانتان آنرا پوشیده و شما را گرم نگه داشته ، به یک لباس کهنه ای تبدیل کرده اید؛ بنابراین وقت آن رسیده که شما از آن مراقبت کنید. با توجه به این نکات ساده ، مراقبت از کت و کاپشن چرمی زیاد هم وقت گیر نیست که بتوانید کت چرم خود را تازه و نو نگه دارید.

ضد آب بودن آن

شما یک کت چرمی با برند جدید خریداری کرده اید و پول زیادی نیز برای آن صرف کرده اید، بنابراین می خواهید آن را به طور مناسب برای مدت طولانی تر نگاه دارید؟ به محض اینکه شما آن را خریداری کنید، ضد آب کردن آن، برای نگهداری آن ضروری می باشد، برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که میتوانید این کار را بدون آسیب رساندن به چرم انجام دهید.

از کت چرمی خود چطور مراقبت کنید

برای انجام تست لکه، یک قسمت از جایی از کت را که دیده نمی شود مثلاً زیر یقه یا زیر آستین را انتخاب کنید اگر چرم واکنش بدی نشان داد هم دیده نخواهد شد. اسپری ضد آب را حدود 10 سانتی متر دور از کت نگه داشته و از این طریق می توانید پوشش بیشتری را روی آن داشته باشید. آن را در یک فضای خنک و خشک بگذارید و کاملا خشک کنید.

برطرف کردن لکه های آب

اگر شما در باران گرفتار شده اید، و هنوز کت خود را ضد آب نکرده اید، نترسید. در چرم های تیره تر، مانند سیاه یا قهوهای مایل به زرد، لکه های آب به طور معمول در هنگام خشک شدن ناپدید می شوند. آنرا در فضای خنک و خشک آویزان کنید و بگذارید که به طور طبیعی خشک شود، برای خشک کردن سریعتر آن از یک منبع گرما استفاده نکنید، زیرا این می تواند چرم را خشک کند، شکسته و یا حتی بدتر و یا حتی کوچکتر کند!

از کت چرمی خود چطور مراقبت کنید

از بین بردن لکه های آب می تواند دشوار باشد، اما اگر شما زودتر اقدام کنید رفع کردن آنها غیرممکن نخواهد بود. یک پارچه سفید را بردارید (از پارچه رنگی که رنگ روی ژاکت شما می گذرد اجتناب کنید) و آن را مرطوب کنید. به نظر می رسد که شما می ترسید بجای بهتر شدن، کت شما آسیب بیشتری ببیند، اما به من اعتماد کنید، این روش موثر خواهد بود. قبل از اعمال آن به کت خود، تا آنجایی که می توانید پارچه را فشار دهید و سپس با آن روی لکه ضربه بزنید و به آب اجازه دهید تا با شما کار کند زیرا لکه را جذب می کند. سپس اجازه دهید که بدون منبع گرما به طور کامل خشک شود و لکه حذف خواهد شد در غیر اینصورت، برای رفع لکه مقدار کمی از نرم کننده چرم به آن بزنید.

نرم کننده چرم

بسیاری از کالاهای چرم تمایل به خشک شدن و ترک خوردن دارند، اما برای اجتناب از آن، استفاده از برخی از نرم کننده های چرم برای حفظ نرمی و انعطاف پذیری ژاکت مناسب خواهد بود. یک پارچه سفید را انتخاب کنید (دوباره از پارچه های رنگی استفاده نکنید) و آن را به نرم کننده بزنید و بصورت حرکات دایره ای آن را به چرم بمالید. سپس بگذارید که خشک شود و با این کار شما یک کت نو و تازه ای را خواهید داشت.

نگهداری کت چرم در کمد

کت خود را بر روی یک چوب لباسی آویزان و در کمد لباس خود قرار دهید، از تا کردن آن خود داری کنید یا فقط آن را روی کف بچینید، زیرا تا کردن به چرم آسیب می رساند و هیچ کس آن را نمی خواهد. آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا بتوانید آن را تازه و عاری از بو حفظ کرده و بتوانید به داشتن آن افتخار کنید!