10 نکته سریع در مورد لایه ای پوشیدن لباس بیرونی

این یک کشمکشی دائمی برای نحوه لباس پوشیدن در این فصل از سال می باشد. زمستان فصلی می باشد که شما هنگام صبح بخاطر احساس سرما نیاز به پوشیدن لباس های بافتی دارید درحالیکه ظهر بخاطر پوشیدن این لباس ها احساس گرما کرده و عرق می کنید. بنابراین چگونه می توانید از بوجود آمدن این شرایط در طول روز خلاص شوید؟ راه حل آن لایه ای پوشیدن لباس می باشد.

در مورد ویژگی های استایل بقیه راهنمای ما را بررسی کنید

لایه بندی لباس نه تنها یک پاسخ عملی به کشمکش روزمره بین عناصر و حرارت بدن می باشد، بلکه این کار باعث تازگی ظاهر شما نیز خواهد شد. ولی بایستی دقت داشته باشید که پوشیدن تمامی لباس ها بطور همزمان نیز جلوه خوبی به ظاهر شما نخواهد داد و لایه بندی لباس بایستی براساس قوانین و اصولی صورت بگیرد که ما در این راهنما مواردی را برای شما آورده ایم.

اینکه آیا شما برای رفتن به سر کار نیاز به ایجاد یک ظاهر شیکی دارید و یا اینکه میخواهید برای تعطیلات آخر هفته لباستان را لایه بندی کنید، لایه بندی می تواند فوق العاده همه کاره و سازگار با هر شرایط و ظاهری باشد. در اینجا ما چند مورد از نحوه درست لایه بندی کردن لباس برای هر موقعیتی را برای شما نشان می دهیم.

1. سرمایه گذاری در یک کت یا ژاکت با کیفیت

10 نکته سریع در مورد لایه ای پوشیدن لباس بیرونی

ژاکت لباسی می باشد که شما آن را در روزهای سرد می پوشید بنابراین دوست دارید که این کار را به خوبی و بدون هیچ نقصی انجام دهید. در ماههای سرد سال این قسمت از لباس اصلی ترین جزء ظاهر بیرونی شما را تشکیل می دهد بنابراین یک قطعه ای را انتخاب کنید که اساسی بوده و یک ظاهر برجسته ای را به شما بدهد. یک پی کت یا کت پشمی یک گزینه بسیار خوب برای گرم نگه داشتن شما در زمستان است، در حالی که یک کت چرمی انتخاب مناسب برای روزهای بارانی است و این کت چرمی برای زمانی که درجه حرارت کمی ملایم است مناسب می باشد.

2. لایه ای پوشیدن لباس از ضخیم ترین به نازک ترین

10 نکته سریع در مورد لایه ای پوشیدن لباس بیرونی

نازکترین لباس ها را از زیر پوشیده و لباس های بافتی ضخیم را از رو بپوشید. این کار نه تنها باعث راحتی شما می گردد بلکه از چاق و بزرگ دیده شدن ظاهر شما ممانعت می کند. پوشیدن یک تی شرت یا پیراهن نازک پنبه ای از زیر باعث می شود لایه زیرین لباس شما احساس راحت تری به پوست شما داده و نیز شما می توانید درصورت احساس گرمای زیاد لایه ضخیم تر را دربیاورید.

3. مطمئن باشید که هر لایه ای برای استایل شما کار می کند

10 نکته سریع در مورد لایه ای پوشیدن لباس بیرونی

هر لایه باید به تنهایی و به عنوان بخشی از لباس کار کند. هنگامی که می خواهید لباس هایتان را بصورت لایه ای بپوشید بایستی دقت کنید که کدام لباس و بافت پارچه و رنگ با کدام رنگ و بافت دیگر هماهنگ می باشد و به این فکر کنید که هنگامی که یکی از آنها را دربیاورید بقیه چگونه به نظر خواهند رسید. اگر شما در این مورد دقت نکنید ممکن است در هنگام احساس گرما نتوانید لباس رویی خود را در بیاورید و احتمال دارد در داخل این لباس ها عرق کنید زیرا شما نگران این هستید که تی شرت زیر بلوزتان با شلوارتان همخوانی نداشته باشد.

4. تنوع در پارچه و بافت

10 نکته سریع در مورد لایه ای پوشیدن لباس بیرونی

از پوشیدن لباس ها با بافت های مختلف بطور همزمان نگران نباشید. ما به شما نمی گوییم که با پوشیدن یک کت مخملی و یک جلیقه توری خودتان را عجیب غریب نشان دهید شما می توانید با یک لایه بندی ساده اجزاء اصلی لباس خود ، یک عمق و شخصیت به ظاهر بیرونی خود اضافه کنید. می توان یک پیراهن، بلوز و اورکت را با هم پوشید که این کار واقعا آسان می باشد. یا در روزهای سردتر می توانید یک پالتو را از روی یک کت چرم بپوشید.

5. موظب رنگها باشید

زمستان به این معنا نیست که شما باید از سر تا پا مشکی و پنجاه سایه خاکستری بپوشید ، اما اضافه کردن بیش از حد رنگ های مختلف به یک لباس نیز می تواند کمی زننده باشد. یک پاپ رنگی یک راه بسیار خوب برای روشن تر کردن ظاهر شما می باشد. اما سعی کنید آن را فقط به یکی از لایه های خود محدود کنید. رنگ هایی از قبیل سرمه ای، سبز تیره، بورگوندی و قهوه ای می توانند جایگزین های بسیار خوبی برای سیاه باشند، بنابراین این لایه ها را به همان اندازه که دوست دارید در لباس های خود بکار ببرید.

6. برجسته کردن اجزاء اصلی لباس

هیچ نیازی به پنهان کردن کل زمستان در زیر یک کت بزرگ نیست. در عوض می توانید با استفاده از سایر لایه های لباس خود ظاهرتان را برجسته کنید. شما می توانید این کار را به سادگی و با افزودن لوازم جانبی به لباس خود و یا یک نیم نگاهی به یقه ی پیراهن یا سجاف های آن انجام دهید.

7. امتحان کردن لبه های لباس از لحاظ بلندی و کوتاهی

بلندترین سجاف ها (لبه های لباس) لزوما نباید همیشه در بیرونی ترین لایه لباس شما قرار گیرند. یک تی شرت بلند تر را می توان از زیر یک ژاکت بمبر یا ژاکت چرمی پوشید که در موقعیت های غیر رسمی در هنگام احساس گرما برای ایجاد حس خنکی می توان آن را درآورد. برای موقعیت های شیک تر بهتر است که شما لباس های بلند را از رو بپوشید زیرا اگر در انتخاب لباس زمینه اشتباه کنید می تواند ظاهر شلخته ای را به شما بدهد.

8. اکسسوری ها

به کلاه ها و شال گردنهای خود صرفا از جنبه عملی نگاه نکنید زیرا انتخاب صحیح اکسسوری ها می تواند خسته کننده بودن ظاهر بیرونی شما را رفع کند. انتخاب بافتهای ضخیم و درشت باعث ایجاد یک محیط گرم و نرم و نیز همگام بودن شما با مد می شود و کلاه یک اکسسوری بسیار خوب و بی نظیر برای تکمیل کردن ظاهر بیرونی شما می باشد. اگر هوا زیاد سرد نباشد پوشیدن یک شال گردن بافتی با طرح و رنگ روشن ظاهر شما را برجسته خواهد کرد. در مورد کلاه ها اگر شما به اندازه کافی شجاع نیستید می توانید یک کلاه فدورا یا پاناما را انتخاب کنید یا یک کلاه beanie یا کپ می تواند جایگزین بسیار خوب باشد.

9. شلوارهای خود را در پایین ترین حد نگه دارید

سعی کنید ساده بودن شلوارهای خود را حفظ کنید زیرا شما نمی خواهید که ظاهر بیرونی تان بسیار شلوغ و به هم ریخته دیده شود. جین ها یکی از شلوارهای همه کاره برای پوشش غیر رسمی می باشند و با هر لباسی همخوانی دارند. بعلاوه یکسری از کت و شلوارهای دکمه دار ساده برای ایجاد یک ظاهر رسمی تر بسیار مناسب می باشند.

10. کفش مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب کفش ها نیز به همان اندازه سایر اجزاء لباس ضروری می باشند و بایستی در انتخاب آنها دقت نمود. در طول ماه های سردتر، شما میخواهید یک جفت کفش ضد آب را انتخاب کنید. بنابراین کفش هایی را انتخاب کنید که دارای قدرت چسبندگی خوبی به زمین بوده و به حد کافی در برابر برف و باران مقاوم می باشند. هیچ چیز بدتر از این نیست که شما با پاهای خیس در خیابان پیاده روی کنید. بوت های بیابانی یا کفش های ورزشی گزینه های بسیار خوب برای ظاهر غیر رسمی در فصل های سرد سال می باشند یا بوتهای چلسی نیز برای ایجاد ظاهر بیرونی شیک تر مناسب می باشند.