راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)

برند نایک (Nike) با بکارگیری و یاری افراد حرفه ای اسپانسور شده خود، به ابداع و نوآوری در سری های زوم ایت (Zoom Elite) می پردازد. کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5) ، کفش استقامتی سبکی است که باید حتماً آنرا امتحان کنید.

برند نایک تصمیم گرفت یک بروزرسانی بسیار خوب روی کفش بسیار محبوب خود، زوم الیت 4 (Zoom Elite 5) ، که تا سال 2009 در دسترس بود داشته باشد. بسیاری از دوندگان تصور می کردند زمانیکه برند نایک سری مجموعه لونار الیت (Lunar Elite) را تولید کرد، از ساخت مدل جدید مجموعه محبوب زوم ایر(Zoom Air) صرف نظر کرده و تعداد زیادی در انتظار به بازار آمدن و پوشیدن کفش های ترینر مورد علاقه شان بوده اند.

تیم طراحی برند نایک (Nike) با استفاده از دوندگان حرفه ای، به طراحی و تولید یک مدل بالاتر از کفش ورزشی مخصوص دویدن زوم الیت 4 (Zoom Elite 4) پرداختند. زوم الیت 5 (Zoom Elite 5) فقط یک بازتولید از کفش محبوب زوم الیت نیست بلکه نمونه ای سبک تر و اما با اعمال تغییرات و بروزرسانی جزﺋـی می باشد که بطور قطع می تواند دوندگان طرفدار زوم الیت 4 (Zoom Elite 4) و سایرین را راضی و خشنود کند.

برداشت های اولیه از کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)

راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)

ممکن است در ابتدا کمی تردید داشته باشید. در ابتدا که به تست و مرور جنبه های بروزرسانی شده این مدل می پردازید، پیش بینی شما یک کفش از مجموعه نایک لونار الیت (Lunar Elite) هست که مقداری هم در آن تکنولوژی نایک زوم ایر (Zoom Air) بکار رفته است. اولین باری که این کفش را می بینید امکان دارد تصور کنید ممکن نیست با کفش های نایک الیت قدیمی شما برابری کند. اما پس از اینکه آنها را بپوشید حس اطمینان و حتی آشنایی آن برایتان نمایان می شود. پاخور و ماندگاری مشابه آن، و آن حس آشنای حمایتی که در ناحیه قوس کف پا وجود دارد مثل آغوش نرمی پای شما را در بر می گیرد. هرچند ممکن است علاقه چندانی به رنگ زرد نداشته باشید و در ابتدا حس پوشیدن توپ تنیس به شما دست بدهد، اما ظاهر و عملکرد این کفش های ورزشی بسیار بادوام می باشد. بدون هیچ حاشیه ای و تنها عملکرد.

قسمت بالایی کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)

راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)

کفش ورزشی مخصوص دویدن زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5) با داشتن یک توری بادوام با دو برابر ضخامت بهمراه لایه های درونی که به خوبی در بخش میانی این کفش ورزشی تعبیه شده اند، پاخور راحت و نرمی را برای شما به ارمغان می آورد. در ناحیه بالایی بخش میانی کفش، یک توری تک لایه ای از جنس نایلون بر روی لایه های درونی قرار داده شده است که باعث افزایش هوادهی می شود. یک ماده چرم سنتزی نیز بصورت یک روکش بر روی توری تک لایه ای قرار گرفته است تا بخوبی باعث محکم شدن و سفتی این ناحیه شود. در سرتاسر قسمت بالایی ناحیه انگشتان پا، روکش های تزیینی مورد استفاده قرار داده شدند که کاملاً بدون درز هستند و پاخور آن بسیار شبیه به کفش ورزشی مخصوص دویدن زوم الیت 4 (Zoom Elite 4) و حتی بهتر می باشد. با توجه به وجود آسترهایی که در داخل سیستم بند ها وجود دارد، قسمت میانی کفش بخوبی پا را در بر می گیرد. بندهای اووال یا بیضی (به قطر 6 میلی متر) بکار گرفته شده در این کفش، ساده و در عین حال مؤثر هستند که به هیچ عنوان فشار بیش از اندازه به روی پا وارد نمی کنند.

یکی از ایراداتی که در الیت 4 (Elite 4) وجود داشت، تنگی آن در قسمت میانی کفش بود. لایه های زیرین تعبیه شده در الیت 5 (Elite 5) این اجازه را به شخص می دهد تا قسمت بالای کفش را بنابر علاقه محکم کند بدون اینکه باعث تنگی بیش از اندازه و ایجاد ناراحتی در پا شود. نایک (Nike) در ساخت این کفش از بکارگیری لوگو یا تقویت کننده های پلاستیکی صرف نظر کرده که باعث منعطف بودن و سبکی آن شده است. قسمت بالایی کفش هوادهی کافی برای دویدن در هوای گرمتر (70 درجه) را دارد اما در دماهای زیر 20 درجه هم مشکلی برایتان پیش نمی آورد. همچنین پس از حدوداً 200 مایل دوندگی، شما در این ناحیه احساس خستگی نخواهید کرد.

قسمت میانی کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)

کفش ورزشی مخصوص دویدن زوم الیت 5 (Zoom Elite 5) نسبت به مدل پیشین خود کمی کوتاهتر است که این کمتر بودن ارتفاع لژ، به پایداری و استقامت کفش می افزاید و دوی لغزش ناپذیر و مطمـﺋنی را ممکن می سازد. همچنین نایک (Nike) نسبت به مدل پیشین شیب پاشنه را به میزان بسیار جزﺋـی، نزدیک به 9 میلی متر در ناحیه میانی (20 میلی متر در پاشنه و 11 میلی متر در ناحیه نوک پا) کاهش داده است که باعث حرکت بسیار خوب در حین گام برداری می شود.

برند نایک (Nike) بجای استفاده از فوم لونار که در کفش ورزشی مدل لونار الیت (Lunar Elite) از آن بهره برده است، فوم فیلون موجود در ناحیه میانی کفش ورزشی الیت 4 (Elite 4) را در ساخته جدید آن نیز حفظ کرده که باعث شده حس استحکام و سفتی موجود در این مجموعه از کفش ها بر جای خود باقی باشد. حسی که در پوشیدن این کفش به شما القا می شود بسیار خوبست، بویژه در ناحیه قوس کف پا که بسیار حمایتی است. دستیابی به این امر بدون بکارگیری فوم های ضخیمتر یا هر نوع وسیله پلاستیکی و با استفاده از فوم فیلون که سراسر بستر قوس کف پا را فرا گرفته و باعث حمایت از دونده می شود ، ممکن شده است.

زوم ایر (Zoom Air) در ناحیه جلویی قسمت میانی این کفش ورزشی وجود دارد که زیرسازهای بالشتکی با بازخورد مناسب و سریع برای دویدن در سرعت های بالا را فراهم می کند. برای آندسته از افرادی که با زوم ایر (Zoom Air) آشنا نیستند، نایک بدین گونه آنرا تعریف می کند:

زیرسازهای بالشتکی زوم ایر(Zook Air) بصورت یک واحد تخت باریک می باشد که با ارتفاع کم و بازخورد بسیار خوب بالشتک ها، امکان دستیابی به سرعت های بالا و حرکات سریع را فراهم می کند.

کفی بیرونی کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)

یک کفی بیرونی بسیار ساده (به فرم پنجره ای) که از لاستیک کربنی با دوام ساخته شده است، بطور سراسری قرار گرفته است تا کشش فوق العاده با دوام و ماندگاری را ایجاد کند. برند نایک (Nike) برش های بدقواره در کفی ایجاد نکرده است و باید با خوشحالی عنوان کرد که هیچ سنگی به کف این کفش گیر نخواهد کرد.

برداشت های کلی از کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)

برند نایک (Nike) بهترین مدل از مجموعه کفش های زوم الیت (Zoom Elite) بسیار محبوب خود را به بازتولید رسانده و در جاییکه نیاز بوده به آن بهبود بخشیده است. به ساده ترین بیان، نایک (Nike) کارت برنده خود را در زوم الیت 5 (Zoom Elite 5) جای داده است. زوم الیت 5 (Zoom Elite 5) کفشی است که هر دونده ای، چه دارای انحراف و چرخش در ناحیه مچ (بسمت بیرونی یا داخلی) و چه در فرم طبیعی یا خنثی، می تواند از آن استفاده کند و همگی را تحت تأثیر حس خوبی که در حین دوندگی القا می کند قرار خواهد داد. بخش بالایی کفش منعطف و فاقد درز می باشد و پاخور آن با انواع مختلفی از پاها سازگار است. ترکیب فوم فیلون و زوم ایر در ناحیه جلوی پا موجبات یک دوی بسیار نرم و سریع را فراهم می کند.

کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)، با وزن 10.7 (در سایز 10 مردانه) و با کاهش 9 میل متری در شیب پاشنه، پلی می زند بین کفش های ورزشی سبک وزن و کفش های مخصوص دویدن واجد بالشتک های حمایتی، کفشی که دوندگان می توانند برای دویدن در مسافات کوتاه تا بلند از آن استفاده کنند. این کفش ورزشی در واقع یک کفش همه کاره است: در طی دویدن در مسافات بلند که حتی بدنتان خسته می شود در ناحیه پا احساس حمایت و راحتی می کنید. بدلیل وجود زوم ایر (Zoom Air) در ناحیه جلوی پا، دوی سرعت بسیار رضایت بخش هست و بالشتک های زیرسازی شده آن حتی با طی کردن 200 مایل نیز بخوبی جوابگو هستند.

اگر یکی از طرفداران کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 4 (Nike Zoom Elite 4) هستید، پس باید حتماً این کفش های ورزشی را خریداری کنید. اما به کسانیکه تابحال از این سری کفش ها استفاده نکرده اند باید گفت شما نمی دانید چه چیزی را از دست می دهید!

خرید اینترنتی راهنمای خرید کفش ورزشی مخصوص دویدن نایک زوم الیت 5 (Nike Zoom Elite 5)

با تخفیف های ویژه! فروشگاه اینترنتی مکسی، صرفه جویی زیادی در خرید اینترنتی کفش و لباس ورزشی مردانه، لباس ورزشی زنانه و لباس ورزشی بچه گانه داشته باشید و ورزش و پیاده روی راحت و مطمئنی را با قیمتی باور نکردنی تجربه کنید.